به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشهد کاوه، به روایتی مدفن ، کاوه آهنگر است که بر علیه ظلم و ستم ضحاک شورش می‌کند و به همراه عامه مردم که از کثرت ظلم و بیداد به ستوه آمده بودند، ضحاک را از تخت چند ساله پادشاهی به زیر می کشد.

در کنار مزار وی یکی از سادات علوی به نام امامزاده حیدربن علی (ع) مدفون است که سالیانه پذیرای تعداد بی شماری از زائران است که از دور و نزدیک به زیارت این امامزاده نائل می شوند. همچنین قبرقارن یکی از پسران کاوه نیز در کنار این دو مقبره است.
اخیرا باستان شناسان جسد نوزادی متعلق به عصر آهن یعنی حدود سه هزار سال پیش را در تپه ای بنام آشنا در روستای مشهد کاوه کشف کرده اند.

با توجه به انتقادهایی مبنی بر تخریب این مقبره تاریخی به تازگی مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان از مرمت این بنا خبر داد د به خبرآنلاین گفت: امسال 170 پروژه مرمتی در استان اصفهان داشتیم که 20 پروژه آن در شهرستان چادگان بوده است.

وی با بیان اینکه مرمت مقبره کاوه آهنگر از جمله این پروژه‌ها است، ابراز داشت:  بنا ی فعلی متعلق به دوره ایلخانی است و سال گذشته برای ثبت این بقعه و مقبره در فهرست آثار ملی پیگیر‌ی‌های لازم انجام شد.

گفتنی است مقبره  منسوب به کاوه آهنگر در روستای تاریخی مشهد کاوه در 12 کیلومتری غرب شهر چادگان در استان اصفهان و در مسیر سرچشمه‌های زاینده‌رود قرار دارد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 732551
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.