به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فریدون‌ الله‌یاری با اشاره به اجرای ۴۳۰ طرح بزرگ مرمتی در استان اصفهان در چهار ماهه اول سال ۱۳۹۶ اظهار داشت: در ارتباط با مرمت آثار تاریخی اصفهان عزمی جدی درپیش گرفته‌ایم و در چهار ماهه نخست امسال ۴۳۰ طرح به صورت ضربتی تصویب شده و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این مرمت‌ها در چهار نقطه استان، تمامی ۲۴ شهرستان استان و حتی دور افتاده‌ترین روستاها در حال انجام است، افزود: در این طرح برخی بناهای تاریخی مانند قلعه عظیم «تخماقلو» متعلق به دوره قاجار در یکی از روستاهای شهرستان بویین و میاندشت و غربی‌ترین نقطه استان پس از شناسایی برای اولین بار مرمت می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان تاکید کرد: طرح های جدید مرمتی در کاخ چهلستون، مجموعه باغ فین کاشان، ادامه مرمت گنبد مسجد امام اصفهان، گنبد مدرسه چهارباغ اصفهان، اجرای مرحله دوم مرمت حمام شیخ بهایی و مرمت بازار عظیم اصفهان از دیگر طرح‌های این برنامه ضربتی است.

مرمت ۶ ترک گنبد مسجد امام به پایان رسیده است

وی در ارتباط با مرمت مسجد امام اصفهان ابراز داشت: تاکنون قریب به ۷۰ درصد عملیات مرمت گنبد عظیم مسجد امام اصفهان به اتمام رسیده است و امیدواریم با تخصیص اعتبار ۶ ترک باقی‌مانده نیز به زودی به اتمام برسد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 729750
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.