به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی دوشنبه شب در مراسم رونمایی از کتاب 'مرزبان اخلاق' اثر آیت الله مظاهری در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: بیشتر مقالاتی که در کتاب مرزبان اخلاق درباره آیت‌الله مظاهری نوشته شده در رابطه با بعد اخلاقی و آثار اخلاقی ایشان است.
وی خاطرنشان کرد: آیت الله مظاهری به اخلاق بسیار توجه دارد زیرا گمشده دیروز و امروز ما اخلاق است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: در این رابطه بواسطه پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه ‌های علمیه میدان ‌های زیادی بر روی طلاب و روحانیت گشود و امروزه کار روحانیت بسیار گسترده‌ تر از گذشته است و در حوزه داخلی، بین ‌الملل و عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی حضور گسترده تری دارد.
وی به روحانیت و طلاب توصیه کرد: بیش از گذشته به مسئله اخلاق توجه کنند زیرا بدون تردید برکت و اثربخشی کار روحانیت و حوزه‌های علمیه به تهذیب نفس و اخلاق گره خورده است.
عضو شورای عالی فرهنگی حوزه علمیه قم اظهارکرد: ثمره تلاش یک طلبه و روحانی، علم، بیان و ارزش و سلوک با مردم است و اگر با ولایت پیوند نداشته باشد و وجود ما با عطر معنویت و اخلاق و ولایت اهل بیت (ع) برقرار نشود، این تلاش بی ثمر خواهد بود.
وی اضافه کرد: باتوجه به این نکات در می‌یابیم که آیت‌الله مظاهری از پرچم داران اخلاق و معنویت در حوزه قم و اصفهان هستند.
حجت الاسلام واعظی در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی افزود: این دفتر یک مجموعه چند ضلعی بوده و در کار‌های آموزشی، پژوهشی، اعزام مبلغ و فعالیت‌های فرهنگی هنری و انتشار بیش از 20 نشریه فعالیت دارد و احیای آثار علمی نیز یکی از رسالت‌های مهم این مجموعه است.
وی با اشاره به اینکه شخصیت‌ های بزرگ علمی و فرهنگی هر جامعه، بخش بزرگی از تاریخ، هویت و فرهنگ آن‌ جامعه محسوب می‌شوند، گفت: برگزاری نکوداشت و چاپ آثار بزرگان علمی در واقع تنها بمنظور ارج نهادن به شخصیت‌های علمی نیست بلکه این یک فعالیت فرهنگ‌ ساز و هویت‌ ساز است.
رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر در زمان حیات یک خدمتگزار از وی قدردانی شود، این بسیار ارزشمند است و این نشان از کمال یافتگی و رشد یافتگی یک جامعه دارد و در مقابل بدترین چیز برای یک جامعه، قدر ندانستن خدمتگزاران و علمای خود می ‌باشد و این نشانه انحطاط است.
مجموعه سه جلدی 'مرزبان اخلاق'، مشتمل بر دو نوع آثار و مقالات است که یک بخش آثار و مقالات ناظر بر جهات علمی آیت ‌الله مظاهری و بخش دیگر آن پژوهش‌ های علمی نظیر یادنامه مرحوم علامه طباطبایی و شهید مطهری است که برای اولین بار در این مجموعه منتشر شده است.
ت/6994/ 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.