رضا خلیلی مدیرروابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان روز یکشنبه به ایرنا گفت: جنگل کاری با بذر ، نهال کاری با پساب فاضلاب، انتقال وتأمین آب شرب دام ، احداث بندهای خاکی وسازه های سنگی ملاتی را ازجمله پروژه هایی است که در هفته دولت درشهرستان های اصفهان، نایین، کاشان، سمیرم، خوانسار، اردستان، چادگان، شهرضا، گلپایگان ونطنز به بهره برداری رسیده است.
وی همچنین به طرح جنگلکاری با بذر در شهرهای اردستان، سمیرم، چادگان، شهرضا، کاشان و گلپایگان به عنوان یکی از طرح های اصلی امسال اشاره کرد و گفت: در این طرح یکهزار و 28 هکتار از زمین های این مناطق جنگلکاری می شود.
مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان درباره طرح بسترسازی نهال کاری در فرودگاه شهید بابایی اصفهان نیز خاطرنشان کرد: این پروژه در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی اجرا و به منظور کاهش خطرات بیابان زایی و کنترل گرد وغبار شرق اصفهان انجام شده است.
خلیلی در ارتباط با طرح نهالکاری در بیابان های شرق اصفهان نیز گفت: 400 هکتار از این منطقه نیز در دست اجراست و برای آبیاری نهال های کاشته شده از طریق پساب تامین می شود.
وسعت بیابان های ایران 20 درصد مساحت کشور است در حالی که این رقم در استان اصفهان به 30 درصد می رسد.
بیابان های اصفهان بیشتر در نیمه شرقی این استان قرار دارد و باعث بروز مشکلات عدیده زیست محیطی، اقتصادی و پزشکی می شود.
بر اساس اعلام رئیس اداره امور بیابان اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان میزان کانون های بحرانی فرسایش خاک در شرق اصفهان بالغ بر 34 هزار هکتار است و برداشت خاک از بویژه توسط معدنکاران و تولیدکنندگان غیر قانونی گچ و آجر بخش وسیعی از این اراضی با تشدید فرسایش روبرو شده است.
قرار است تا پایان امسال مساحت بیابان های نهالکاری شده در شرق اصفهان به 7 هزار و 400 هکتار برسد تا انتشار گرد و غبار و خسارات ناشی از آن تا حد زیادی کاهش یابد.
طرح بزرگ نهال کاری 10 هزار هکتاری شرق اصفهان از سال 93 آغاز شد و در سال 94 با سرعت بیشتری و با جدیت پیش رفت و در مجموع این 2 سال حدود 2 هزار و 500 هکتار از منطقه شرق اصفهان نهال کاری شد.
این نوع پوشش گیاهی از نوع تاغ و قره داغ و نوع کشت آن به صورت قطعه ای است.
دوم تا هشتم شهریور 'هفته دولت' نام دارد.
ت / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.