محمدحسین قرائتی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: این طرح ها شامل افتتاح و بهره برداری از 8 طرح آبرسانی، 12 اصلاح و بهسازی شبکه، 3 مجموعه آب شیرین کن و 2 تصفیه خانه است.
وی ادامه داد: در این طرح ها عملیاتی همچون اصلاح و بهسازی 86 کیلومتر شبکه آبی، احداث 10 کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن آب در مجموع به حجم 2 هزار و 300 متر مکعب و راه اندازی ایستگاه پمپاژ انجام می شود.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان 35 هزار نفر جمعیت روستایی در اردستان، خوروبیابانک، تیران و کرون، شهرضا، فلاورجان، دهاقان، فریدن، لنجان، کاشان و اصفهان از این طرح ها بهره مند می شوند.
قرائتی خاطرنشان کرد: در سال های 94 و 95 نیز 168 مجتمع آبرسانی با هدف تامین آب شرب سالم و پایدار برای مجموعه های از روستاها در استان اصفهان با جمعیت 218 هزار نفر و با هزینه ای بالغ بر 32 میلیارد و 48 پروژه آبرسانی به تک روستاها با جمعیتی افزون بر 60 هزار نفر با اعتبار 14 میلیارد تومانی به بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد: هم اینک 90 درصد از روستاهای استان اصفهان از آب شرب سالم و پایدار استفاده می کنند و مابقی نیز بطور سیار با حجمی بالغ بر یکهزار و 300 متر مکعب در روز به آنها آبرسانی می شود.
از مجموع هزار و 339 روستا در استان اصفهان، 951 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان هستند.
این شرکت آبرسانی به 650 هزار نفر در استان و تامین آب برای 2 میلیون راس دام را انجام می دهد.
شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان (آبفار) سالانه حدود 57 میلیون متر مکعب آب برای جامعه روستایی استان اصفهان تامین می کند.
استان اصفهان با مرکزیت شهر اصفهان با مساحتی حدود 106هزار کیلومتر مربع در مرکز ایران قرار دارد.
هشتم شهریور 1360 رئیس جمهوری وقت محمدعلی رجایی به همراه نخست وزیرش حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به همین مناسبت از دوم تا هشتم شهریور به نام 'هفته دولت' نامگذاری شده است.
ت / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.