به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد موسوی شامگاه پنجشنبه به مناسبت سالروز اولین اقامت نماز جمعه در کشور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: نماز جمعه بعنوان اولین قرار گاه فرهنگی در مقابل فتنه ها نقش کلیدی دارد که طبق دستور مقام معظم رهبری این مهم، قلب فرهنگی هر شهر است و اهداف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در نماز جمعه باید برای مردم تبیین شود.
وی با بیان این که نماز جمعه در جامعه اسلامی باید به عنوان یک رسانه دینی محسوب شود افزود: دین مقدس اسلام همه امکانات و ظرفیت ها را به میدان می آورد تا در خدمت رشد و تعالی انسان قرار گیرد.
وی ادامه داد: در این خصوص در بررسی و مطالعه تاریخ معلوم می ‌شود مسجد، منبر و نماز جمعه از جمله مباحثی هستند که حکم رسانه‌ دینی را دارند و به واسطه‌ آن ‌ها اطلاع ‌رسانی می‌ شود.
موسوی افزود: نماز جمعه به عنوان محل ذکر و یاد خدا در جهت تعلیم و تزکیه امت اسلامی گام بر می دارد چرا که اولین رسالت یک رسانه‌ دینی تعلیم و تزکیه افراد جامعه است.
امام جمعه آران و بیدگل با بیان این که با شکوه ترین عبادت هفته نماز جمعه است افزود: اثر عمومی این عبادت تلطیف روح و جان و شستن دل از آلودگی ‌های معاصی و زدودن زنگار گناه از قلب است.
وی با بیان این که از نظر اجتماعی و سیاسی نمازجمعه یک کنگره عظیم هفتگی است که بعد از کنگره حج بزرگترین اجتماع اسلامی بشمار می‌ رود گفت: این اجتماع عظیم و پرشکوه منشا برکات فراوانی است.
وی ادامه داد: آگاهی بخشیدن به مردم در زمینه معارف اسلامی و رویداد‌های مهم اجتماعی و سیاسی، ایجاد همبستگی و انسجام هر چه بیشتر در میان صفوف مسلمانان،تجدید روح دینی و نشاط معنوی برای توده مردم مسلمان، جلب همکاری و مساعدت برای حل مشکلات و در واقع پلی بین مردم و دولت بودن از برکت های نماز جمعه است.
وی توسعه تعمیق دانش و تبیین علمی، پرورش نیروهای مومن و ارزش‌ های اسلام ناب و متعهد به خدمت در جامعه، ایجاد انگیزه فکری و معنوی در انجام وظایف فردی و اجتماعی ، آماده سازی نیروهای فرهنگی جهت مقابله با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی و به طور خاص نماز جمعه قرار گاه فرهنگی دفاع از ارزش های انقلاب و نظام اسلامی را از دیگر برکت های نماز جمعه برشمرد.
وی فرماندهی این قرارگاه را ائمه جمعه برشمرد و گفت: ائمه جمعه در جهت پیشبرد اهداف عالیه نظام و ترویج فرهنگ نماز گام بر می دارند.
پنجم مرداد ماه سالروز اولین اقامه نماز جمعه به فرمان معمار کبیر انقلاب امام راحل و به امامت آیت الله طالقانی است.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irna_kashan / https://telegram.me/irna_kashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.