به گزارش ایرنا، علیرضا غیور روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری اردستان افزود: طبق آمار و ارقام، مصرف مواد مخدر در کشور بالا بوده و هزنه های اجتماعی، اقتصادی و روحی و روانی را در پی داشته است.
وی با بیان این که بسیاری از جرم ها ریشه در مصرف مواد مخدر دارد تصریح کرد: طبق آمار، 65 درصد همسر آزاری، 55 درصد طلاق، 25 درصد قتل عمد، 20 درصد کودک آزاری و 10 درصد جرم های مالی مربوط به اعتیاد و مصرف مواد مخدر است.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردستان خاطر نشان کرد: مرکزهای ترک اعتیاد و درمان معتادان در استان، 55 درصد رشد داشته و تجهیز و ساماندهی این مرکزها رشد خوبی داشته است ضمن این که مراجعه به کمپ ها افزایش قابل قبولی دارد.
غیور گفت: در سطح شهرستان اردستان نیز یک مرکز متادون درمانی، یک مرکز مشاوره و یک کمپ ترک اعتیاد در حال فعالیت هستند.
وی خاطر نشان کرد: اعتیاد یکی از موارد بوجود آمدن جرم های مختلف در سطح جامعه بوده و نگرانی و اضطراب در بین خانواده ها را به همراه دارد.
فرماندار اردستان گفت: با افزایش برنامه های فرهنگی، آگاه سازی و درمان مسائل روحی و روانی می توان از افزایش تمایل به مصرف مواد مخدر پیشگیری کرد.
غیور افزود: متاسفانه طی 10 سال گذشته شاهد رشد 19 درصدی معتادان و طی 4 سال اخیر شاهد افزایش 322 درصدی تولید مواد روان گردان در سطح جهان هستیم.
وی از اداره ورزش و جوانان خواست با اجرای برنامه های ورزشی بستر را برای جذب جوانان به امور ورزشی فراهم سازد.
فرماندار اردستان به بحث معتادان بهبود یافته اشاره کرد و از اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت خواست زمینه ایجاد اشتغال این افراد را فراهم سازند.
مرکز شهرستان اردستان در 118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.