به گزارش ایرنا، مهدی دهقان نیّری شنبه شب در نشست مشترک کمیته تشکل های دینی و دبیرخانه این اجلاس، گفت: کمیته های مختلف برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی برای برگزاری باشکوه این تشکیل شده و هماهنگی ‌های لازم برای میزبانی بیش از یک هزار میهمان داخلی و خارجی در اصفهان انجام شده است.
دبیر اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی با اشاره به پیشینه برگزاری این اجلاس در کشور گفت: اولین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در حسینیه جماران و چهاردهمین آن در بندرعباس برگزار شد.
وی افزود: امسال نیز استان اصفهان افتخار میزبان پانزدهمین دوره این رویداد مهم مذهبی را دارد.
دهقان نیّری، تجلیل از پیرغلامان بالای 70 سال سن، ثبت ملی یکی از آئین عزاداری استان، رونمایی از آثار ارزشمند مذهبی، برگزاری نشست های علمی با رویکرد محتوایی را از جمله برنامه های این اجلاس اعلام کرد.
وی با تاکید بر هم افزایی همه نهادهای استان در برگزاری اجلاس بویژه سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما به برخی وظایف کمیته تشکل های دینی و هیئت های مذهبی پانزدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی اشاره کرد و گفت: مسئولیت محتوایی اجلاس از جمله شناسایی و معرفی واعظان، هنرمندان، شاعران، شهیدان مداح و آئین های ویژه عزاداری بر عهده این کمیته است.
در ابتدای این نشست، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به ظرفیت های ارزشمند معنوی و شایستگی اصفهان برای میزبانی این اجلاس بر برنامه ریزی جهت برگزاری هرچه باشکوه تر اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی به میزبانی اصفهان تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین رحمت الله اروجی گفت: باید بگونه ای برنامه ریزی کنیم که زمینه مشارکت حداکثری و به کارگیری ظرفیت عظیم تشکل های دینی استان اصفهان اعم از هیئت های مذهبی، جامعه مداحان و شعرای آئینی بویژه پیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در این اجلاس را فراهم کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسنی در اصفهان، برکات و آثار وضعی برای مردم ولایتمدار این استان در پی داشته باشد.
پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی از 21 تا 24شهریور امسال در اصفهان برگزار می‌ شود.
اداره کل تبلیغات اسلامی مسئولیت کمیته تشکلهای دینی و هیئات مذهبی این اجلاس را بر عهده دارد.
پرچم بارگاه و آستان مقدس امام حسین (ع) هفتم مهرماه سال گذشته ( 95 ) در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس به استاندار اصفهان تحویل شد و مردم این دیار میزبانی پانزدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی را برعهده گرفتند.
6 دوره ابتدایی این اجلاس در شهر تهران و هشت دوره آن در استان های زنجان، بوشهر، همدان، اردبیل، اهواز، گلستان، شیراز و هرمزگان برگزار شده است.
هدف از برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در شهرهای مختلف کشور، آشنایی هرچه بیشتر مردم با آداب و رسوم عزاداری در شکل های سنتی و در نهایت ثبت جهانی آن اعلام شده است.
از مجموع پنج هزار و 876 تشکل دینی ثبت شده در اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، پنج هزار و 200 تشکل مربوط به هیئت های مذهبی است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.