به گزارش ایرنا، حسین سیستانی یکشنبه شب در مراسم تجلیل از اصغر شاهزیدی استاد آواز و فریدون شهبازیان رهبر ارکستر ملی ایران که پس از اجرای ارکستر ملی در باغ موزه چهلستون اصفهان برگزار شد، افزود: اصفهان در بخش موسیقی چهره های سرآمد و بزرگی دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان بااشاره به علاقه مندی مردم استان به هنر بویژه موسیقی گفت: اقتضاد می کند از فضاهای میراثی از جمله چهلستون که توسط هنرمندان بزرگ این سرزمین بنا شده و با هنر عجین است برای اجرای برنامه های فرهنگی و در جهت اعتلای هنر استفاده شود.
وی افزود: بسیار خوشحالیم که مردم اصفهان به مدت 2 شب در بنای تاریخی چهلستون که الهام گرفته از روح معنوی هنرمندان بزرگ اصفهان است و از شهرت جهانی برخوردار می باشد، میزبان ارکستر ملی ایران بودند و برنامه های هنری این گروه را به نظاره نشستند.
وی، اجرای برنامه های ارکستر ملی ایران در باغ موزه چهلسون اصفهان را اقدامی بزرگ، ارزشمند و شجاعانه برای اعتلای هنر موسیقی در این شهر دانست و از شهرداری اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی استان که در برگزاری این برنامه کمک کرده اند تقدیر کرد.
سیستانی همچنین از حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر کرد و گفت: ایشان در کسوت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با مدیریت خوب و دیدگاه باز و با گشاده دستی نسبت به برگزاری این نوع برنامه ها همت کرده اند.
وی با گرامیداشت یاد هنرمندان موسیقی اصفهان از جمله مرحوم حسن کسایی، جلیل شهناز و تاج اصفهانی گفت: استان اصفهان دارای هنرمندان مجرب و پیشکسوت از جمله استاد شاهزیدی و استاد بطلانی برخوردار است و باید از وجود آنها برای اعتلای هنر اصفهان استفاده کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه سفر خود به تهران را برای حضور در این برنامه نیمه تمام گذاشته است، گفت: استاد شهبازیان رهبر ارکستر ملی در داخل و خارج کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است و استاد شاهزیدی مدرس آواز نیز گنجیه هنر موسیقی اصفهان و از افتخارات این شهر به شمار می آید و حضور در جمع این دو استاد موسیقی ایران افتخاری برای خدمتگزاران فرهنگ و هنر است.
حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی با اشاره به اجرای ارکستر ملی ایران در باغ موزه چهلستون اصفهان به مدت 2 شب و استقبال خوب مردم از این برنامه ها گفت: شان مردم با فرهنگ و هنر پرور استان اصفهان که در همه عرصه ها پیشتاز می باشند بسیار بالاست.
وی ابراز امیدواری کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بتواند با کمک سایر نهادها و دستگاههای اجرایی استان، انتظارات مردم هنردوست و هنرپرور اصفهان را به نحو شایسته برآورده کند.
مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان نیز طی سخنان کوتاهی از دست اندرکاران اجرایی این برنامه بویژه کارکنان شهرداری اصفهان تقدیر کرد و گفت: زمینه اجرای برنامه های ارکستر ملی ایران در اصفهان با تلاش یک ماهه عوامل برگزاری این برنامه فراهم شد.
وی از فریدون شهبازیان رهبر ارکستر ملی، اصغر شاهزیدی استاد آواز ایران و نوازندگان ارکستر ملی ایران بخاطر اجرای اولین برنامه تابستانه ارکستر ملی به میزبانی اصفهان تقدیر و ابراز امیدواری کرد: برنامه های فرهنگی و هنری دیگری با حضور هنرمندان بزرگ کشور در اصفهان اجرا شود.
اولین برنامه تابستانی ارکستر ملی ایران یکشنبه شب در شهر تاریخی اصفهان و در محل کاخ چهلستون اجرا شد.
در این برنامه به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی اصغر شاهزیدی قطعاتی از ساخته ‌های فریدون شهبازیان، علی تجویدی و حسین دهلوی و تصنیف‌ هایی از آلبوم ‌های چرخ گردون و سروش آسمانی را برای علاقه مندان اجرا شد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.