به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی، پنجشنبه شب در دهمین سالگرد رحلت آیت الله سید محمدباقر امامی در شهر تیران افزود: طی بخشنامه ای به 900 امام جمعه کشور ضرورت همکاری با مسئولان دلسوز و خدمتگذار تاکید شده و ائمه جمعه با مسئولان در هر بخشی از کشور همکاری کنند.
وی بیان کرد: ائمه جمعه به دنبال وحدت و یکپارچگی هستندو جایگاه نماز جمعه مکانی حزبی نیست لذا در این سنگر مواضع رهبر معظم انقلاب توسط ائمه جمعه برای مردم تشریح و تبیین می شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اهمیت وحدت برای پیشرفت کشور، تصریح کرد: با وحدت و اتحاد ملی قادر به آبادانی و پیشرفت کشور و رفع مشکلات جامعه خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه پرداختن به حواشی مایه ضرر برای جامعه است، ادامه داد: حاشیه پردازی نفعی برای جامعه نداشته بلکه برای کشور ضرر هم دارد و باید در حال حاضر همه مسئولان در رده های مختلف با همکاری مردم در کنارهمدیگر به رفع مشکلات جامعه بپردازند.
حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه موعظه انسان را از غفلت نجات می دهد، گفت: در هر حوزه ای اگر غفلتی انجام شود آنگاه کارهای مربوط به آن حوزه با مشکل روبرو می شود و شکست در پی غفلت ایجاد می شود.
وی ادامه داد: تریبون نماز جمعه بستری برای هشدار و موعظه است که برخی از این موعظه ها فردی برخی دیگر اجتماعی و عمومی است که دانش عمومی مردم نسبت به مسائل اجتماعی افزایش می یابد و هرچقدر مردم آگاه تر باشند توطئه های دشمن خنثی می شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: حضور مردم در مراسم یادبود علما و حضور در مکان تدفین آن ها موجب بهره گیری از نور و معنویت می شود.
وی با اشاره به شخصیت آیت الله امامی امام جمعه فقید تیران گفت: این شخصیت بزرگ علمی، دینی و ربانی تمام تلاش خود را برای هدایت و موعظه به کار گرفت.
وی یادآورشد: افتخار شهرستان تیران و کرون تربیت شخصیت های بزرگ دینی و علمی از جمله آیت الله امامی و آیت الله العظمی مظاهری است که مایه خیر و برکت برای جامعه شیعی هستند.
آیت الله سید محمدباقر امامی در سال 1327 در شهرستان تیران و کرون در خانواده‏ای اصیل و روحانی، از نسل سادات حسینی چشم به جهان گشود.
پدرش مرحوم حجت‏ الاسلام سید کمال‏الدین امامی بود و مادرش از سادات محترم بهشتی‏ نژاد و از خانواده‏ای روحانی بود و همسرش فرزند مرحوم حجت ‏الاسلام‏ و المسلمین حاج سید محمد بهشتی‏ نژاد (ره) می‌باشد.
این عالم ربانی در سن 59 سالگی 21 خرداد ماه سال 1386 پس یک دوره بیماری سخت به دیار باقی شتافت.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد. خبرنگار: اکبر مهدیزاده ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.