به گزارش ایرنا، مردم دیار نصف جهان با زبان روه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در مسیرهای راهپیمایی که پیش از این اعلام شده بود با شعار های مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ براستکبار به طرف مصلای اصفهان راهپیمایی کردند.
اصفهاهی ها از زن و کودک، پیر و جوان، کارمند و کارگر، ورزشکار، هنرمند همه و همه همگام با ملت شهید پرور و انقلابی ایران بار دیگر با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس با آرمان های استکبار ستیزانه امام خمینی (ره) ، شهدا و رهبر معظم انقلاب، تجدید میثاق کردند و با حمایت مجدد خود از ملت مظلوم فلسطین انزجار خود را از رژیم غاصب وکودک کش اسرائیل اعلام داشتند.
در این راهپیمایی جهانی تبلوری از خروش و جوشش مردم دیار نصف جهان را برای حمایت از قدس شریف به نمایش گذاشته شد.
**برای اولین بار مصلای بزرگ اصفهان میزبان خیل عظیم راهپیمایان روز قدس و حضور چشمگیر عکاسان و خبرنگاران بود.
**برنامه ریزی خوبی از طرف ستاد راهپیمایی روز قدس در مسیرها شکل گرفته بود و مردم با کمترین مشکلی روبه رو بودند.
**داخل مصلی اصفهان نیز سیستم خنک کننده و سایر امکانات فراهم شده بود تا به رغم گرمای هوا، مردم روزه دار و خیل راهپیمایان بتوانند مشارکتی گسترده در این مراسم داشته باشم.
**حضور مردم آنقدر زیاد بود که عده ای در درب های ورودی و روجی مصلحی تجمع کردند و برعلیه اسرائیل جنایتکار شعار دادند.
**در ابتدای مراسم برنامه های مختلفی از جمله مداحی با شعرها و سرودهای انقلابی و حماسی اجرا شد.
**حمله موشکی سپاه به داعش از جمله مباحثی بود که میان مردم و گوینده برنامه با افتخار و غرورازآن یاد شد .
**در بین صحبت های مصلحی وزیر سابق اطلاعات که سخنران این مراسم بود بارها مردم با گفتن تکبیر شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا سر دادند.
**پیرمردی که با دو عصا و به زحمت می توانست راه برود در مصلی اصفهان به خبرنگار ایرنا گفت: در طی 4 دهه از انقلاب اسلامی همیشه در همه صحنه حضور داشتم و امروز نیز با این وضعیت تا بودی اسرائیل دست بردار نیستم.
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر اصفهان از ساعت 10 و 30 دقیقه امروز از مسیرهای پنج گانه به سمت مصلای بزرگ اصفهان آغاز و با سخنرانی حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات خاتمه یافت.
امام خمینی (ره) در روز 16 مرداد سال 1358 با هدف انسجام مسلمانان جهان،در پیامی روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» تعیین کردند و عموم مسلمانان را به همبستگی در این روز بزرگ فراخواندند.
گ/8114/خبرنگار:امیرحسین اکبری**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.