به گزارش ایرنا، سید جمال الدین صمصام شریعت روز دوشنبه در نشستی خبری افزود: این در حالیست که بیرون و اطراف این شهر در حال پیشرفت و نوسازی است.
وی اضافه کرد: باید با اجرای برنامه ها و راهبردهای شهرسازی، از تخلیه مراکز شهر جلوگیری کرد و با انطباق امکانات مناطق مرکزی شهر با روش های جدید شهرسازی و نوسازی آنها ، نیازهای مردم را برای ادامه سکونت در این مناطق برطرف ساخت.
وی تاکید کرد: باید مراکز تاریخی شهری با بسته های تخفیفی و تشویقی، نوسازی و احیاء و ارزش واقعی این مکان ها حفظ و از مهاجرت افراد جلوگیری شود.
وی یادآور شد: تصویب 'سند بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان'(پس از 15 سال) در سال 94 برای احیای بافت های فرسوده شهری و استفاده بهینه از بافت های تاریخی انجام شد که جزو افتخارات شهرداری اصفهان محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، شهر تاریخی اصفهان دارای دو هزار و 304 هکتار بافت فرسوده شامل پنج گونه بافت فرسوده تاریخی، میانی، حاشیه ای و پیشینه اسکان غیررسمی است.
69 پهنه بافت فرسوده در مناطق پانزده گانه اصفهان وجود دارد که حدود 12 درصد از مساحت کل این شهر را تشکیل می دهد و حدود 20 درصد از جمعیت شهر در این محدوده ساکن هستند.
سند بازآفرینی شهری استان اصفهان در افق 10 ساله، مبنای تدوین 2 برنامه میان مدت پنج ساله بازآفرینی شهری همزمان با برنامه ششم و هفتم توسعه و پیشرفت تا افق چشم‌انداز سال 1404 جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
این سند با چارچوب مفهومی مشخص تنظیم شده و هدف از آن ایجاد هماهنگی و همکاری حاکمیت (دولتی و عمومی) با جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی بمنظور رفع و دفع ناکارآمدی شهری با رویکرد اقتصاد درونزاست.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان در بخش دیگر سخنان خود گفت: از ابتدای امسال تا روز گذشته 940 پروانه ساختمانی با متراژ 757 هزار و 214 مترمربع در شهر اصفهان صادر شده که نسبت به سایر کلانشهرها آمار خوبی است.
وی افزود: این آمار نسبت به سال گذشته از نظر تعداد کمتر ولی از نظر متراژ یک درصد بیشتر بوده که البته از نظر ارزیابی صدور پروانه، متراژ از اهمیت بیشتری برخوردار است و امیدواریم صدور پروانه ساختمانی در نیمه دوم سالجاری رونق یابد.
به گزارش ایرنا، بر اساس مطالب ارائه شده در این نشست، در 'طرح بازنگری تفصیلی مناطق پانزده گانه اصفهان' جمعیت مورد نظر برای این شهر 2 میلیون و 100 هزار نفر است.
همچنین در حال حاضر 15 منطقه شهری، هفت هزار و 500 هکتار اراضی مسکونی، 700هزار خانه،حدود 360 هکتار اراضی آموزشی، 50 هکتار پارکینگ، یکهزارو 100 هکتار فضای عمومی و 300 هکتار باغات داخل محدوده شهر اصفهان در این طرح دیده شده است.
تحقق شهرسازی الکترونیک برای مناطق پانزده گانه شهر اصفهان به مرحله اجرا رسیده است و در مرحله جمع سپاری(برون سپاری، مردم سپاری) قرار دارد.
کمیسیون های ماده 100، شهرسازی الکترونیک، اداره سیما و منظر شهری و کلیه معاونت های شهرسازی شهرداری های مناطق پانزده گانه و همچنین سازمان های طراحی و نوسازی و بهسازی زیر نظر معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان فعالیت می کنند.
علاوه بر این، مباحث طرح های تفصیلی، کاربری های پیش بینی شده طرح های تفصیلی و مدیریت و نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی و کارشناسی مباحث شهرسازی همگی زیر نظر این معاونت قرار دارد.
کمیسیون مدیریت معماری و طراحی شهری و طرح های عمرانی شهری و تهیه آنها توسط معاونت معماری و شهرسازی شهرداری یا سایر شرکت ها انجام می شود.
گ/ 7153/ 6027 ** خبرنگار: هُدا استکی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.