مرتضی جمشیدیان روز یکشنبه به ایرنا گفت: پاییز سال گذشته نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی قمیشلو، حین گشت و کنترل منطقه متوجه صدای شلیک گلوله در ارتفاعات شدند.
وی اظهار کرد: محیط بانان حین دوربین کشی 2 شکارچی متخلف را مشاهده کردند.
جمشیدیان گفت: شکارچیان پس از مشاهده محیط بانان ابتدا اسلحه خود را در کوه مخفی کردند و پس از جدا شدن از یکدیگر متواری شدند.
وی گفت: محیط بانان نیز به چند گروه تقسیم شده و هر دو شکارچی متخلف را پیش از خروج از منطقه دستگیر کردند.
وی افزود: ماموران حفاظت محیط زیست در بررسی محل مشاهده متخلفان، لاشه یک راس قوچ وحشی را که بر اثر شلیک گلوله از بین رفته بود، کشف کردند.
وی افزود: هر 2 شکارچی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند و در جریان رسیدگی به پرونده در دادگاه کیفری نجف آباد، دادگاه با استناد به گزارش نیروهای محیط زیست، کشف لاشه شکار، اعتراف نامبردگان و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهمان را محرز دانست و هر یک از متهمان را به تحمل 2 سال حبس محکوم کرد.
بر اساس نرخ جدید، بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرر وارد شده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت شکار غیرمجاز و هر راس قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایستی این مبلغ را به حساب دولت واریز کنند.
پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با مساحت 113 هزار هکتار در 45 کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان قرار دارد.
این منطقه دارای انواع وحوش بخصوص آهوی ایرانی و قوچ و میش است.
شکار و حتی اقدام به شروع به شکار در زیستگاه های حیات وحش توسط متخلفان جُرم تلقی می شود و طبق ماده 10 و 15 قانون شکار و صید، متخلفان تحت تعقیب و مجازات قرار می گیرند.
پ/8114/6027 خبرنگار: امیرحسین اکبری/ انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.