حجت الاسلام عبدالله رضایی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: روزه‌داران شهرستان چادگان اوقات فراغت خود را با شرکت در کلاس‌های قرآنی سپری می‌کنند.
وی اظهار کرد: کلاس های قرآن با محوریت روحانیت اعزامی به شهرها و روستاهای منطقه در رشته های روخوانی، روان‌خوانی، جزء خوانی و تجوید مقدماتی برپا می شود.
حجت الاسلام رضایی گفت: از 45 کلاس قرآن در شهرستان چادگان، 22 کلاس در شهر چادگان، هفت کلاس در شهر رزوه و 16 در روستاهای بخش مرکزی و چنار رود تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: جهت بهره مندی روزه داران روستاها از کلاس های قرآنی هشت کلاس در روستاهای بخش مرکزی از جمله روستای کمیتک، گشنیزجان، علی آباد، مشهدکاوه، علی عرب، انالوجه و حجت آباد و تعداد هفت کلاس نیز در بخش چنارود به مرکزیت اورگان، فراموشجان و روستاهای لگاله، ورباد، اصفهانک ها، طاهرآباد و پرمه تشکیل شده است که این کلاس ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارند.
حجت الاسلام رضایی گفت: 6 کلاس روخوانی، روان‌خوانی، جزء خوانی، تجوید ابتدایی، تجوید عالی و قصص قرآنی در مساجد و حسینیه های شهر چادگان برای برادران در حال برگزاری است.
وی به کلاس‌ های قرآنی بانوان نیز اشاره کرد و افزود: در ایام ماه مبارک رمضان 16 کلاس قرآنی توسط مربیان خواهر در رشته های روخوانی و روان خوانی به صورت دوره ای در منازل تشکیل شده است و 350 نفر از خواهران در این کلاس‌ ها حضور دارند که 60 درصد آن را قشر جوان ونوجوان تشکیل می ‌دهد.
رضایی افزود: 200 نفر قرآن آموز خواهر در در رشته های روخوانی، روان خوانی، تجوید و حفظ قرآن و کلاس احکام در موسسه نورالمهدی (عج) چادگان شرکت می کنند و همچنین یک خانه قرآنی در روستای علی عرب با 150 نفر قرآن آموز خواهر و برادر فعالیت چشمگیری دارند.
شهرستان چادگان با 2 شهر و 2 بخش و با 35 هزارنفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب اصفهان قراردارد.
ت/ع/7131/3011 تنظیم کننده: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.