به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' محمد صادق حیدری ' در مراسم احیای شب 19ماه رمضان در مسجد سید اصفهان، افزود: اگر در دفاع مقدس هشت ساله پیروزی نصیب ملت ایران شد بواسطه آن بود که مساجد، حسینه ها و هیات های مذهبی در این جهاد شرکت کردند.
وی با بیان اینکه امروز دشمن از جنگ نظامی علیه ملت ما مایوس شده است، افزود: مهمترین برنامه دشمن برای مقابله با نظام اسلامی جنگ اقتصادی است.
این کارشناس دینی گفت: دشمن تلاش می کند با تغییر محاسباتی در دیدگاه مردم ما از یک سو آنها را از ادامه مسیر مایوس کند و از سوی دیگر به آنها القا کند تنها راه رسیدن به رفاه در گرو وابستگی به غرب است.
وی اظهار کرد: دشمن برای رسیدن به این هدف تلاش می کند عقل مادی نگر را جایگزین عقل فطری الهی نگر کند تا بتواند بزرگی غرب را عامل ترس و وحشت مردم کند.
حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: در طول تاریخ جبهه باطل نه تنها از عنصر و خشونت علیه جبهه حق استفاده کرده است بلکه با جو سازی تبلیغاتی آن را به جبهه حق منسوب کرده و جبهه حق را خشونت طلب معرفی می کند.
وی تصریح کرد: بستن آب بر اصجاب امام حسین (ع) و محاصره اقتصادی پیامبر (ص) در شعب ابی طالب، آتش زدن حضرت ابراهیم (ع)، به صلیب کشیدن حضرت عیسی (ع) و آزار و اذیت پیامبر اسلام (ص) نمونه هایی از تحریم، تهدید، شکنجه، قتل و کشتار جبهه باطل برای مقابله با جبهه حق است.
این کارشناس فرهنگی اضافه کرد: امروز نیز جهان کفر انواع شگردهای تحریم، تهدید، جنگ نیابتی، بهره گیری از سلاح هسته ای و خشونت طلبی را به کار می گیرد و جهان اسلام و بویژه ایران اسلامی را به خشونت طلبی متهم می کند.
وی تصریح کرد: امروز دشمن، گزینه نظامی را مطرح می کند تا مردم از حضور در جبهه اقتصادی غافل شوند در حالیکه هدف اصلی، تضعیف جبهه اقتصادی است.
حجت الاسلام حیدری ادامه داد: شب قدر فرصتی برای شناخت نقشه های دشمن درون و برون ونقشه های آنها برای آتش افروزی از یک سو و شناخت راه مقابله با آن از سوی دیگر است.
وی تاکید کرد: جنگ اقتصادی مهمترین نقشه دشمن برای ضربه به ایمان فردی و نظام اجتماعی مبتنی بر این ایمان است.
شب گذشته مراسم احیای شب 19 ماه رمضان در مساجد، قائمیه ها، مهدیه ها، حسینیه ها، تکایا، گلزارهای شهدا، امامزادگان و بقاع متبرکه سطح شهر اصفهان برگزار شد.
قرائت قرآن، قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی مذهبی و مداحی از مهمترین برنامه های این مراسم ها بود.
/7134 / 2093 * خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.