به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، هانس یورگ شیلینگ در دیدار با استاندار اصفهان اظهار داشت: افتتاح حساب بانک مرکزی ایران نزد بانک مرکزی اتریش به عنوان اولین بانک مرکزی اروپایی در دست اقدام است که از دستاوردهای مهم این سفر است و این حساب در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دولت اتریش اخیراً ضمانت‌نامه‌های بانکی و سرمایه‌گذاری با ایران را با هدف توسعه روابط دو کشور تا چهار برابر افزایش داده است.

وزیر دارایی اتریش با محکوم کردن حملات تروریستی تهران، اظهار داشت: باوجود حملات تروریستی تهران برای ما بسیار مهم بود که این سفر محقق شود و با سفر خود اعلام می‌کنیم که این حملات تأثیری در روابط بین دو کشور ندارد و ما از ایران حمایت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اقدام عملی برای محکومیت این اقدام تروریستی کور، کنسل نشدن سفر ما به ایران بود.

وزیر دارایی اتریش به دیدارهای خود با مقامات ایرانی اشاره کرد و افزود: پیشرفت‌های فراوانی در این سفر صورت گرفت و در حال حاضر آماده برای برداشتن گام‌های مشترک برای همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های مختلف اقتصادی و گردشگری هستیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر به شرایطی رسیده‌ایم که می‌توانیم روابط خود را هرچه بیشتر گسترش دهیم و از همکاری‌ها در تمام زمینه‌ها حمایت خواهیم کرد.

هانس یورگ شیلینگ با بیان اینکه کشور اتریش تجربیات بسیار خوبی در زمینه‌ گردشگری دارد، افزود: 10درصد کل گردش اقتصادی این کشور متمرکز بر گردشگری است و در تمام دنیا فعالان بخش گردشگری را می‌توان مشاهده کرد که از سیستم آموزشی گردشگری اتریش فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی خواستار توسعه هر چه بیشتر روابط حسنه‌ چندین صدساله دو کشور شد و افزود: ملاقات سیاسی صورت گرفته نیز در گسترش روابط مفید بوده است.

وزیر دارایی اتریش افزود: اصفهان می‌تواند از فرهنگ غنی خود در حوزه‌های مختلف استفاده نماید و من فکر می‌کنم می‌توان از این نیروها برای ساخت آینده ایران استفاده کرد و ما از طرف کشور اتریش این آمادگی را داریم که سهم خود را برای موفقیت ایران ادا کنیم.

وی در پایان با اشاره به پیشنهاد استاندار اصفهان برای حل مشکلات کارت‌های اعتباری، گفت: این موضوع از سوی بانک مرکزی اتریش پیگیری خواهد شد.

مشکلات مربوط به کارت‌های اعتباری گردشگران حل شود

رسول زرگرپور نیز در دیدار هانس یورگ شیلینگ وزیر دارایی اتریش و رئیس‌کل بانک ملی اتریش و هیئت همراه به بیان ظرفیت‌ها و مزیت‌های بالای اصفهان در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، دانشگاهی و گردشگری پرداخت و اظهار داشت: سابقه‌ روابط ایران و اتریش به بیش از 400 سال بازمی‌گردد و در دولت یازدهم و طی چند سال گذشته ملاقات خوبی بین مقامات ایرانی و اتریشی انجام‌شده که بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه 15درصد تولید ناخالص ملی صنعت در این استان به دست می‌آید، اظهار داشت: بسیاری از صنایع بزرگ کشور در این استان مستقر است و اصفهان آماده‌ سرمایه‌گذاری‌های کشورهای خارجی در زمینه‌ سرمایه‌گذاری‌های جدید، بازسازی صنایع موجود و سازگاری صنایع با محیط زیست است.

وی با بیان اینکه بیشترین شهرت اصفهان در زمینه‌ گردشگری است، اظهار داشت: در صنعت گردشگری اصفهان جزء 10شهر دیدنی جهان است و تعداد توریست‌های خارجی که طی 4 سال گذشته به این استان سفر کرده‌اند 8 برابر شده است و در یک برنامه‌ 5 ساله پیش‌بینی‌شده است که رشد قابل‌توجهی را در این بخش داشته باشیم.

استاندار اصفهان افزود: این شرایط سبب شده است که هم مشارکت در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از جمله هتل‌سازی در استان بیشتر شود و هم صنعت توریسم بین دو کشور توسعه‌ بیشتری داشته باشد.

وی به ظرفیت‌های بالای اصفهان در زمینه‌ صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: سال گذشته یونسکو اصفهان را به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی معرفی کرد.

زرگرپور به تفاهم صورت گرفته با استاندار شهر سالزبورگ اتریش اشاره کرد و افزود: در این تفاهم‌نامه چارچوب‌هایی برای گسترش همکاری‌ها پیش‌بینی‌شده است و بیشتر بر زمینه‌ گردشگری تأکید دارد.

وی اضافه کرد: اصفهان ظرفیت گردشگری بسیار بالایی دارد و نیازمند استفاده از تجربیات کشورهای موفق در این زمینه است.

استاندار اصفهان به برخی از محدودیت‌های گردشگران اشاره کرد و افزود: لازم است که مشکلات مربوط به کارت‌های اعتباری گردشگران حل شود چراکه یکی از ابزارهای اصلی گردشگری استفاده از کارت‌های اعتباری است.

وی به حادثه‌ تروریستی تهران اشاره کرد و افزود: در طول 37 سال گذشته بیش از 17 هزار نفر در ارتباط با حوادث تروریستی در ایران شهید شدند و هیچ کشوری در دنیا به‌اندازه‌ ایران مورد هدف عملیات تروریستی نبوده است.

زرگرپور افزود: اگر مستشاران ما در سوریه و عراق حضور دارند به این دلیل است که با این‌گونه عملیات تروریستی مبارزه کنند چراکه معتقدیم اگر در این کشورها تروریست نابود نشود می‌تواند برای ایران و حتی کشورهای اروپایی خطرناک باشد.

وی با بیان اینکه این‌گونه عملیات تروریستی کور برای ما اهمیت چندانی ندارد، گفت: مجلس شورای اسلامی در همان زمان جلسه‌ علنی خود را برگزار کرد و حتی یک دقیقه نیز تعطیل نشد و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب فرمودند که این عملیات ترقه‌بازی بیش نبود.

استاندار اصفهان در پایان اظهار داشت: خوشبختانه بستر برای همکاری‌های بیشتر دو طرف فراهم است و اقدامات اولیه آغاز شده است که می‌تواند با حمایت مقامات دو کشور ادامه داشته باشد.

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 673673
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.