' سید اسد الله جولایی ' سه شنبه شب در مراسم گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در هتل آسمان اصفهان افزود: برای آزادی 15 هزار زندانی جرایم غیر عمد 800 میلیارد تومان نیاز است که امیدواریم تا پایان سال به تامین این اعتبار با کمک خیران، زمینه آزادی این تعداد زندانی جرایم غیر عمد را فراهم کنیم.
وی افزود: ستاد دیه کشور در سال گذشته زمینه آزادی 9 هزار و 143 زندانی جرایم غیر عمد را با اعتبار 742 میلیارد تومان فراهم کرد.
رئیس ستاد دیه کشورافزود: از ابتدای شکل گیری ستاد دیه کشور تاکنون 104 هزار نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با کمک این ستاد و خیران از زندان های کشور آزاد شده اند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از شکات با گذشت از بخشی از طلب خود زمینه آزاد سازی این زندانیان را فراهم کردند از آنها به عنوان خیران نامبرد و گفت: سال گذشته شکات با گذشت بخشی از مطالبات خود معادل 278 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به ستاد دیه کشور کمک کردند.
وی در ادامه بااشاره به اینکه شمار زیادی از زندانیان جرایم غیر عمد را رانندگانی تشکیل می دادند که در نتیجه حوادث رانندگی به زندان محکوم شده بودند، اعمال قانون بیمه اجباری شخص ثالث را یکی از راهکارهای پیشگیری از ورود این افراد به زندان ها دانست.
جولایی افزود: در سال هشتاد و دو، 30 هزار و 200 راننده که در نتیجه حوادث رانندگی محکوم شده بودند، در بند بودند و اگر قانوان بیمه اجباری شخص ثالث اعمال نشده بود اکنون این آمار بیش از 300 هزار نفر بود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 800 نفر در نتیجه حوادث رانندگی به زندان محکوم شده و در بند هستند، گفت: ستاد دیه کشور تلاش دارد تا زمینه آزادی این افراد را نیز فراهم کند تا در کشور راننده ای در نتیجه تصادف و حوادث رانندگی در بند نباشد.
رئیس ستاد دیه اعتبار مورد نیاز برای آزادی 800 راننده در بند را 180 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امیدواریم این اعتبار با کمک خیران کشور تامین شود.
وی با اشاره به آمار بالای حوادث رانندگی در کشور و همچنین زندانی شدن بسیاری از هموطنان به دلیل طلاق و نداشتن استطاعت پرداخت مهریه های سنگین و نفقه از هموطنان خواست نسبت به بیمه شخص ثالث اقدام وهمچنین از عقد با مهریه های سنگین خودداری کنند.
مراسم گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اصفهان سه شنبه شب توسط ستاد دیه استان اصفهان و با حضور رئیس ستاد دیه کشور و جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی این استان در هتل آسمان این شهر برگزار شد.
2093 / 6022 خبرنگار: اصغر دواتگر - انتشار دهنده : مسعود عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.