به گزارش ایرنا، دکتر محمد حاجی جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مرحومه «مهتاب نوروز زاده» جوان کرمانشاهی ساکن کاشان در اثر سانحه دچار مصدومیت و به مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان منتقل و بستری شده بود.
وی افزود: با وجود انجام اقدام های درمانی توسط تیم پزشکی، این بیمار دچار مرگ مغزی شد که برخی از اعضای بدن با رضایت و فداکاری خانواده وی، تلاش و پیگیری کارکنان و پزشکان بخشICU بیمارستان شهید بهشتی همچنین گروه اعزامی از تهران به بیماران نیازمند اهدا شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: اعضای بدن این مرحومه برای اهدای دو کلیه، کبد، قلب و سایر نسوج قابل پیوند به بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) تهران انتقال داده شد.
وی با اشاره به این که این اقدام نخستین مورد اهدا عضو سال جاری در کاشان است، یاد آور شد: افزون بر بهره مند شدن چهار بیمار نیازمند از کبد، کلیه ها و قلب مرحومه مهتاب زاده، برخی نسوج قابل پیوند نیز به تهران انتقال داده شد.
به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون سه خانواده دیگر مبتلا مرگ مغزی به اهدای اعضای بدن متوفیانشان رضایت دادند اما باتوجه به اینکه زمان تصمیم گیری به رضایت از طرف خانواده در حفظ ارگان های بدن از اهمیت بالایی برخوردار است، بیماران یاد شده به علت از دست رفتن زمان برای تصمیم گیری، جان باختند و به اهدای عضو نرسیدند.
داوطلبان اهدای عضو می توانند با مراجعه به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان و یا تارنمای www.ehda.ir نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهدا اقدام کنند.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.