به گزارش ایرنا، در این آئین جمعی از علما، طلاب، روحانیان، مسئولان و قشرهای مختلف مردم گرد هم آمده و از مقام شامخ این عالم جلیل القدر تجلیل کردند.
عزاداری، مرثیه سرایی و سینه زنی توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و تلاوت آیات نوربخش قرآن کریم از دیگر برنامه های این آئین بود.
استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله سید مهدی یثربی اظهار داشت: سیل جمعیتی که در این مراسم شرکت دارند بیانگر احترامی است که مردم به عالمان ربانی، انسان های بزرگ و فرهیخته می گذارند.
حجت الاسلام سید محمد علی غروی تهرانی بیان کرد: آیت الله سید مهدی یثربی شخصیت علمی و مجاهدی خستگی ناپذیر بود که نهضت انقلاب در کاشان را رهبری می کرد.
وی افزود: آن مرحوم در خط امام (ره) و تقویت نظام و انقلاب گام برداشت و ذره ای تکبر و خودخواهی در وجودش نبود و رمز موفقیت و محبوبیت او، اخلاق ، ادب و مردم داری اش بود.
غروی به رای بالای مردم به آیت الله یثربی در استان اصفهان جهت عضویت در خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: وی بعنوان یک وزنه در خبرگان رهبری حضور داشت و نقش مهمی نیز در تحولات نظام اسلامی بر عهده داشت.
وی تصریح کرد: این چنین مجلس با عظمتی بعد از 11 سال، آن هم بعد از افطار که در تهران هم سابقه ندارد و مردمی که با عشق به ایشان حضور دارند حاکی از بزرگ منشی ، عظمت و اخلاق و منش ایشان است که این چنین در قلب ها حضور دارند.
آیت الله سید مهدی یثربی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کاشان و نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در سال 1304 شمسی در کاشان چشم به جهان گشود.
وی از محضر مدرسان و استادانی چون مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمود نجفی و آیات عظام سلطانی طباطبایی، مرعشی نجفی، سیدمحمد محقق داماد، گلپایگانی، اراکی، بروجردی و حضرت امام خمینی (ره) بهره برد.
تاسیس چندین مدرسه علمیه، مرکز اعزام مبلغ به شهرها و روستاها، صندوق اندوخته جاوید، احداث کتابخانه، تاسیس رضویه کاشانی ها در مشهد مقدس و ساخت بیش از صدها مسجد، حسینیه، درمانگاه، حمام، خانه عالم وخوابگاه دانشجویی از جمله خدمات ارزشمند آیت الله یثربی است.
این عالم جلیل القدر شامگاه شنبه ششم ماه رمضان سال 1427 هجری قمری برابر با هشتم مهرماه سال 1385 به ملکوت اعلی پیوست و پیکر مطهرش در جوار شهیدان در گلزار شهدای کاشان (دارالسلام) به خاک سپرده شد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.