به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس اصفهان، سرهنگ ستار خسروی  اظهار داشت: در وقوع سرقت به عنف احشام در یکی از مناطق شرقی استان توسط چندین نفر، تحقیقات تخصصی کارآگاهان این پلیس به صورت جدی آغاز شد.

وی افزود: در بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که سارقان چندین نفر هستند که با خودروهای سنگین اقدام به پرسه زدن در محل های دامداری کرده و با شناسائی طعمه های خود به این اماکن حمله ور شده و پس از بستن دست و پای چوپانان و ضرب و شتم آنها، دام ها را سرقت کرده و متواری می شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در یکی از این سرقت ها سارقان به طور بی رحمانه ای چوپانی را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند که باعث شکستن دست و پای وی شده بود گفت: با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد اعضای این باند بسیار خطرناک غیر بومی بوده و پس از سرقت نیز دام ها را برای فروش به استان های دیگر کشور می برند که با یک کار علمی و تخصصی ویژه مخفیگاه های آنها شناسائی و ماموران در چند عملیات همزمان 9 نفر از متهمان به همراه سردسته باند را دستگیر کردند.

سرهنگ خسروی از توقیف یک دستگاه کامیون و دو دستگاه وانت نیسان که با آن سارقان اقدام به سرقت می کردند خبر داد و اظهار داشت: با اعترافات سارقان دو نفر از مالخران احشام مسروقه که در دو استان دیگر کشور بودند شناسائی و طی دو عملیات وی‍ژه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه های آنان تعداد 160 رأس دام مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات صورت گرفته به سرقت های متعدد در شهرستان های اصفهان، برخوار، خمینی شهر، فلاورجان، شهرضا و استان سمنان اقرار کردند گفت: ارزش مجموع سرقت های این باند بیش از پنج میلیارد ریال است.
سرهنگ خسروی اظهار داشت : در این خصوص سارقان و متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان خاطر نشان کرد:  از علل و عوامل وقوع سرقت احشام عدم توجه دامداران به آموزش های داده شده ، تجهیز نبودن دامداری ها به تجهیزات ایمنی و دوربین مدار بسته، مراجعه نکردن گله به گله دانی یا دامداری و تجمیع دام ها در نقاط قابل دسترس برای سارقان می باشند که به دامدران عزیز توصیه می شود، محل نگهداری احشام را به تجهیزات ایمنی نظیر دوربین مدار بسته،آژیر،زنگ هشدار و ... مجهز نمایند، دامداری های مجاور با یکدیگر از زنگ اخبار برای هشدار و اعلام خطر به یکدیگر استفاده کنند و افراد ناشناس و کم سن و سال و کم تجربه به عنوان نگهبان و چوپان دام بکارگیری نشوند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 663100
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.