به گزارش ایرنا، روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان روز سه شنبه با ارائه گزارشی از جلسه کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی این اتاق که با حضور منتخبان جدید شورای اسلامی شهر برگزار شد به نقل از ' علی نادری' اضافه کرد: اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان باید به جوانگرایی در مدیریت شهری و شهرداری این کلانشهر توجه کنند.
وی گفت: اتاق بازرگانی اصفهان طی دو سال گذشته با جوانگرایی در تمامی بخش‌ها توانسته در پرورش مدیران جوان بنگاههای اقتصادی نقش مؤثری ایفا کند.
رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمند سازی اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: اتاق بازرگانی نماینده بخش خصوصی و شورای شهر بعنوان پارلمان شهری می‌ توانند در توسعه پایدار شهر نقش آفرینی کنند.
امیر کشانی از نوجوانان بعنوان آینده سازان توسعه پایدار نامبرد و افزود: اتاق بازرگانی اصفهان می تواند در کنار شورای اسلامی شهر با ارائه مدل آموزشی و استفاده از تجربه بازرگانان کوچک زمینه توانمند سازی جوانان و نوجوانان را فراهم کند.
نایب رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان و عضو منتخب دور پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان هم در این نشست گفت: یکی از رویکردهای مهم پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بهبود اکوسیستم کارآفرینی در شهر است.
کوروش خسروی از آمادگی شورای اسلامی شهر پنجم برای همکاری نزدیک با اتاق بازرگانی اصفهان در راستای توسعه کارآفرینی خبر داد و گفت: دسترسی آسان کارآفرینان به بازار یکی از مهمترین اقدامات شهرداری اصفهان در دوره جدید است.
دیگر منتخب شورای شهر اصفهان در این جلسه پیش ‌نیاز توسعه پایدار اصفهان را ایجاد باور توسعه در خانواده‌ها دانست و گفت: برای داشتن شهری توسعه‌ یافته بایستی باور توسعه را در تمامی خانواده‌ها نهادینه کرد.
کوروش محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به حجیم بودن شهرداری اصفهان اشاره کرد و افزود: یک مجموعه‌ چندهزار نفری باعث شده که شهرداری نتواند در بخش کارآفرینی اقدام های چندانی انجام دهد ضمن اینکه هنوز تعداد دقیقی از شاغلین شهرداری نیز در دست نیست.
در این جلسه همچنین موضوعات محوری ' تغییر رویکرد آموزش از تئوری محوری به مهارت محوری'، ' لزوم توجه ویژه به رویکرد مهارت‌آموزی از دوران کودکی'، ' تاکید بر نقش آموزش در سنین کودکی و ریشه داشتن عمده مشکلات جامعه امروز در نقش بندی رفتارهای ناصحیح در دوران پیش کودکی افراد'، ' رسالت شورای شهر دفاع همه‌جانبه از هویت شهر'، ' توجه شورای شهر به جوان‌گرایی در بدنه شهرداری' و ' لزوم تاکید شورای شهر و شهرداری بر توسعه پایدار حلقه گمشده شهر اصفهان' نیز مطرح شد.
به گزارش ایرنا، مردم اصفهان در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر، به 'فهرست امید' رای دادند و تمام افراد این فهرست شامل علیرضا نصر اصفهانی، فتح الله معین نجف آبادی، شیرین طغیانی خوراسگانی، عباسعلی جوادی، کورش خسروی دارانی، اصغر بُرشان، فریده روشن، پورمحمد شریعتی نیا، امیراحمد زندآور، کورش محمدی، مهدی مزروعی سبدانی، نصیر ملت و مهدی مقدری را برای عضویت در شورای این کلانشهر برگزیدند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره ای مجلس روز جمعه 29 اردیبهشت سالجاری برگزار شد.
ت/ 7153 / 2093 **خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.