به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی روز چهارشنبه در نشست کارگاه تخصصی آموزش مدیران گروه های آموزش ارتقای سلامت کشور اظهار کرد: پیامبر اعظم اسلام حضرت محمد (ص) و امامان معصوم (ع) بسیار زیاد به موضوع سلامت و خود مراقبتی سفارش فرموده اند.
وی با اشاره کلامی از حضرت امام صادق (ع)، افزود: عافیت و سلامتی گواراترین نعمتی است که خداوند سبحان در اختیار انسان ها قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد: امام ششم شیعیان جهان بیان فرموده اند عافیت نعمتی است که باید از آن مراقبت و محافظت کرد چون هرلحظه در معرض تزلزل و نابودی قرار دارد.
آیت الله نمازی تصریح کرد: در دین مبین اسلام توصیه شده کسانی که بیمار می شوند برای رفتن به پزشک عجله نکنند، منتظر بمانند تا بیماری قابل تشخیص شود.
به گفته وی، هر بیماری در ابتدا قابل تشخیص نیست و افرادی که در ابتدای بیماری به پزشک مراجعه می ‌کنند از روش های مختلف آزمایش به دنبال شناخت بیماری هستند و در نتیجه نسخه پزشک نیز احتمالی است و برای هر یک از احتمال ها دارو تجویز می شود که این داروها نیز دارای عوارض هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلامی (ص) تاکید کرد: از خوردن دارو تا زمانی که بدن تحمل بیماری دارد و بیماری هنوز چیره نشده است، پرهیز کنید و اگر بیماری تشدید یافت، دارو مصرف کنید.
وی با بیان اینکه همه داروها دارای عوارض هستند، گفت: به همین علت امام موسی کاظم (ع) فرمود است دارویی که بیمار مصرف می کند، تحریک کننده و دارای آثار سوء برای بدن بیمار است.
آیت الله نمازی همچنین پرخوری و تعجیل در غذا خوردن را نیز برای سلامتی انسان زیان آور دانست و گفت: از جمله راهکارهای پیشگیری از بیماری، جلوگیری از تعدد و تنوع غذاهاست چون مصرف همزمان غذاهای مختلف کار هضم غذا را برای معده مشکل می کند و موجب بیماری می شود.
کارگاه تخصصی آموزش مدیران گروه های آموزش ارتقاء سلامت کشور با هدف ارائه برنامه های سال 96 به سفیران سلامت برای توسعه آموزش همگانی و توانمندسازی جامعه در کاشان با حضور کارشناسان مسئول آموزش و ارتقا دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.