به گزارش ایرنا، سردار ' محمدرضا نقدی ' روز پنجشنبه در اجلاس مجمع بسیج استان اصفهان، افزود: هر جناحی که در کشور بر سر کار آید باید با استفاده از وحدت ملی به عنوان مهمترین پشتوانه، برای موفقیت و اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران بکوشد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان برای تضیعف فرهنگ و اقتصاد کشورمان جهت مقابله با انقلاب اسلامی تلاش می کنند، افزود: مطرح کردن گزینه های نظامی و جنگ، هدفی جز غافل کردن جامعه از ایستادگی در دو جبهه اصلی یعنی فرهنگ و اقتصاد، ندارد.
سردار نقدی اظهارکرد: آمریکا در این دوره برای ایجاد اجماع جهانی علیه کشورها از اعتبار بین المللی کافی برخوردار نیست.
وی با اشاره به نقش مردم در اقتصاد، گفت: سرمایه های اقتصادی باید به سمت تولید هدایت شود و این نیازمند توجه علما، مسئولان، رسانه ها و نخبگان جامعه است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه به نقش بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: اقشار مختلف بسیج ظرفیت های بی استفاده را در قشرهای مختلف شناسایی؛ و با برنامه ریزی نسبت به بهره برداری از این ظرفیت ها و سوق دادن آنها به سمت تولید تلاش کنند.
وی با اشاره به نقش نیروی انسانی توانمند، دانشمند و کارآمد داخلی، خواستار بهره گیری بیش از پیش از توانایی متخصصان داخلی برای تامین نیازهای کشور شد.
سردار نقدی با اشاره به اینکه رادار یکی از مهمترین و پیچیده ترین تجهیزات نظامی است، افزود: تا سال 1380 هیچ راداری در داخل تولید نمی شد اما امروز جوانان ما بیش از 40 نوع رادار را در داخل کشور طراحی می کنند که برخی از آنها در جهان بی نظیر است.
وی اضافه کرد: ساخت و تولید رادار در ایران بدون پیشینه و صرفا متکی بر قدرت خلاقانه دانشجویان جوان و متعهد کشور انجام شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با اشاره به اینکه واردات کالاهایی که توان ساخت آن در کشور وجود دارد، اقتصاد کشور را تضعیف می کند، گفت: قطعا ارتقای کیفیت محصولات و جلوگیری از واردات بی رویه، زمینه را برای افزایش تولید و صادرات فراهم می کند.
وی به نقش فرهنگ سازی برای مصرف کالای داخلی اشاره کرد و افزود: اگر جامعه را متقاعد نکنیم که کالای داخلی مصرف کنند، تولید رشد نخواهد کرد و قطعا بدون مصرف کالای داخلی زمینه افزایش تولیدات داخلی فراهم نخواهد شد.
اجلاس بسیج استان با هدف بررسی طرح های اقشار مختلف بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی روز پنجشنبه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان برگزار شد.
در حاشیه این اجلاس نمایشگاهی از توانمدیها و تولیدات اقتصاد مقاومتی بسیجیان استان اصفهان راه اندازی شد.
7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران * انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.