جعفر اطیار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به اینکه متاسفانه حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی با معضل قاچاق کالا روبه رو است، اظهار داشت: در حال حاضر بازار لوازم آرایشی با مشکل قاچاق روبه رو است و قاچاق این کالاها از مرکز ایران به اقصی نقاط کشور تقسیم می‌‌شود.

وی با بیان اینکه سعی کردیم از ورود کالای قاچاق به استان اصفهان جلوگیری کنیم، افزود: باید لوازم آرایشی و بهداشتی موجود در فروشگاه‌ها دارای مجوز اداره بهداشت باشند، از این رو برای نظارت و جلوگیری از فروش لوازم آرایشی قاچاق بازرسانی به فروشگاه‌ها اعزام می‌شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی اصفهان به استفاده از لوازم آرایش تقلبی و قاچاق در آرایشگاه‌های سطح شهر اشاره و تصریح کرد: متاسفانه مجوز ورود به سالن‌های آرایشی را نداریم اما در این زمینه سعی شده مجوز لازم اخذ شود تا در آرایشگاه‌ها از استفاده و فروش کالای قاچاق جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در برخی سالن‌های آرایشی به راحتی از اجناس قاچاق استفاده می‌شود، ادامه داد: بسیاری از لوازم آرایشی فاقد مجوز بهداشتی در این سالن‌ها استفاده و به فروش می‌رود که امیدواریم با دریافت مجوز ورود به سالن‌های آرایشی و با کمک سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و سازمان قاچاق از ورود اجناس و لوازم آرایشی قاچاق به کشور و نیز سالن‌های آرایشی جلوگیری کنیم.

اطیار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کالای قاچاق بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند کالای قاچاق سوزانده و با آن مبارزه شود، با توجه به اینکه با کالای قاچاق مبارزه می‌شود اما همچنان کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی صنوف و حوزه‌ها با رکود جدی مواجه هستند، بیان کرد: صنف لوازم آرایشی هم همچون صنوف دیگر با رکود مواجه است که در حال حاضر به دلیل اینکه قرار است ارزش پول بالا برود با رکود اجتماعی مواجه هستیم و باید به رکود اجتماعی در آینده نزدیک رسیدگی شود تا تمامی افراد به صورت یکنواخت زندگی کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی اصفهان با بیان اینکه در بازار لوازم آرایشی اصفهان 15 درصد کالای قاچاق وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی از لوازم آرایشی که مجوز بهداشتی نداشته و قاچاق و تقلبی هستند دارای سرب و مواد زایدی بوده که بر روی پوست اثر می‌کنند در این صورت خریدار باید به مجوز بهداشتی و همچنین نسبت به خرید برندهای مورد تایید این کالا توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه خریدار باید به مجوز بهداشتی برندهای معروف نیز توجه کامل داشته باشد، گفت: برند معروف تقلبی نیز در بازار موجود است، در این راستا با فروشگاه‌هایی که لوازم آرایشی قاچاق و تقلبی خرید و فروش کنند برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 624166
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.