به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی قاسم زاده در نشست خبری که به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان و رونمایی از پوستر این هفته برگزار شد، اظهار کرد: 12 سال پیش برخی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان طرحی را مبنی بر ضرورت انتخاب یک روز به عنوان روز اصفهان مطرح کردند چراکه شخصیت تاریخی و فرهنگی این شهر لزوم برگزاری برنامه ای ویژه را می طلبید.

وی با بیان اینکه اجماع کاملی روی برگزاری روز نکوداشت اصفهان در همان 12 سال پیش وجود داشت، تصریح کرد: با این وجود تنها در مورد زمان برگزاری این رویداد اختلاف نظرهایی وجود داشت که در نهایت روز سوم اردیبهشت به عنوان روز شیخ بهایی انتخاب و به سازمان فرهنگی تفریحی وقت ابلاغ شد. در این ماه علاوه بر روز شیخ بهایی، اصفهان از زیبایی های خاصی نیز برخوردار است که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان ادامه داد: در همان سال اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شد و از سال 85 تاکنون 12 سال است که شاهد برگزاری هفته نکوداشت اصفهان در این شهر هستیم.

وی با بیان اینکه اخیرا به طور مجدد عده ای در صدد برگزاری هفته نکوداشت اصفهان در آذرماه هستند، تاکید کرد: باید در این مورد بررسی های لازم صورت گیرد تا تصمیم گیری نهایی در این خصوص انجام شود اما نکته ای که در این میان حائز اهمیت است این است که اصفهان هر چه بیشتر و بهتر به ایران و جهان شناسانده شود.

قاسم زاده افزود: برنامه امسال هفته نکوداشت به علت تقارن با ایام انتخابات متفاوت تر از سال های گذشته برگزار می شود و در صدد هستیم به جای ارائه برنامه های شهری بیشتر این برنامه ها را در اجتماعات کوچکتر برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه 37 عنوان برنامه در هفته نکوداشت اصفهان برگزار می شود، بیان داشت: در این ماه علاوه بر برنامه های مدنظر شهرداری برخی دستگاه های دیگر استان و اقلیت های دینی نیز برنامه خواهند داشت تا اصفهان شاهد اجرای برنامه های خوبی در این هفته باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سعی شده برنامه های امسال متفاوت تر از سال های گذشته و با خلاقیت بیشتری همراه باشد، گفت: تهیه آلبوم هایی از برخی خوانندگان مانند سراج، علیرضا افتخاری و معتمدی، تهیه کتاب، سرودهای کودکانه و برنامه های دیگر از جمله برنامه های جدیدی است که با تاکید بر رویکرد تولیدات محتوای ماندگار برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه در صدد بودیم بسیاری از برنامه های خود را کنار رودخانه زاینده رود برگزار کنیم، اضافه کرد: به دلیل برگزاری انتخابات و آرامشی که باید در این ایام بر شهر حاکم باشد برنامه های امسال خود را نمی توانیم در کنار این رودخانه برگزار کنیم.

قاسم زاده با اشاره به اینکه در حاشیه برنامه های مردمی هفته نکوداشت اصفهان از اقشار مختلف مردم هم تجلیل به عمل می آید، تصریح کرد: به عنوان مثال از ائمه جماعات محلات، هنرمندان و ورزشکاران تجلیل می شود.

وی با بیان اینکه تجلیل از مقام والای شهدا نیز جزء برنامه های هفته نکوداشت اصفهان است، گفت: برای این منظور برنامه هایی در گلستان شهدای اصفهان در نظر گرفته شده است و آغاز این برنامه ها نیز در گلستان شهدای اصفهان و تجلیل از مقام شامخ شهدا است.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان افزود: البته به جز برنامه های فرهنگی هفته نکوداشت اصفهان بسیاری از موضوعات دیوارنگاره های شهری هم متعلق به شهداست.

قاسم زاده با بیان اینکه درهفته نکوداشت اصفهان آقایان علی اکبر ولایتی و غلامعلی حداد عادل هم حضور خواهند داشت، گفت: این دو از صاحب نظران، نظریه پردازان و موئلفان حوزه های علوم انسانی هستند که حضور این افراد محاسن فراوانی را برای ما به همراه دارد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621422
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.