به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، مجید منعم زاده اظهار کرد: بر اساس پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز، مهران رضایی، علیرضا اشرفی، مسعود صلواتی نیاسر و عباس سعادتمندی از دانشگاه کاشان دانشمندان برتر معرفی شده اند.
وی افزود: این پایگاه به ارائه فهرستی از دانشمندان برتر جهان می پردازد که بر اساس آخرین آمار آن 199 ایرانی در جمع دانشمندان یک درصد برتر دنیا قرار گرفته اند.
وی با بیان این که مرجعیت علمی مبنای گزینش دانشمندان برتر در پایگاه طلایه داران علم است خاطرنشان کرد: این مرجعیت بر اساس شمار ارجاع ها صورت گرفته نسبت به تحقیق های پژوهشگران تعیین می شود.
منعم زاده با اشاره به اینکه ارجاع ها یا استنادها بیانگر میزان بهره گیری از نتیجه های پژوهش های منتشر شده هستند، تصریح کرد: هر چقدر شمار استنادهای صورت گرفته به پژوهش های یک محقق بیشتر باشد، کیفیت پژوهش های وی بالاتر بوده و این پژوهش ها از طرف جامعه علمی بیشتر پذیرفته شده اند.
وی گفت: برای انتخاب دانشمندان یک درصد برتر دنیا، تعداد استنادهای صورت گرفته به پژوهش های محققان جهان در 10 سال اخیر را شمارش کرده و این محققان را در 22 رشته موضوعی طبقه بندی می کند، سپس این محققان براساس تعداد استنادهای دریافتی به صورت نزولی مرتب سازی می شوند و یک درصد برتر از هر رشته به عنوان دانشمندان برتر انتخاب می شوند .
بر اساس اطلاعات استخراج شده در مجموع 199 ایرانی طلایه داران علم هستند که از این شمار 107 دانشمند برتر کشور متعلق به دانشگاه های جامع هستند.
7408/6136 * تنظیم کننده: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.