به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز یکشنبه در دیدار با وزیر فرهنگ اسلواکی با بیان اینکه ارتباط فرهنگی می تواند نقطه شروع و توسعه ارتباط دو کشور باشد، اضافه کرد: هفته فرهنگی اصفهان و اسلواکی را می توان در شهرهای دو کشور برگزار کرد.
وی گردشگری را یکی از فرصت های برقراری ارتباط با اسلواکی خواند و افزود: ما از 86 کشور دنیا گردشگر داریم که اروپاییان در میان آنها جایگاه ویژه ای دارند.
زرگرپور از آمادگی اصفهان برای میزبانی از تورهای گردشگری اسلواکی و نیز سرمایه گذاران این کشور خبر داد و گفت: استان اصفهان و اسلواکی از جاذبه های دیدنی خیلی خوبی برخوردار هستند.
وی گفت: استان اصفهان با قدمت هفت هزار ساله بعنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی مطرح است.
زرگرپور با بیان اینکه سفر به اصفهان باعث تقویت مناسبات فرهنگی دو کشور خواهد شد، گفت: حضور در شهر اصفهان بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باعث تقویت روابط فرهنگی استان اصفهان با کشور اسلواکی خواهد شد.
وی از آمادگی اصفهان برای برگزاری هفته اصفهان در اسلواکی خبر داد و افزود: برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در کشورهای اروپایی در تقویت روابط فرهنگی دو ملت تاثیر فراوانی دارد.
وی گفت: ایران فقط یک کشور 80 میلیون نفری نیست بلکه دروازه ورود به خاورمیانه محسوب می شود.
زرگرپور افزود: شرایط ایران بعد از برجام برای برقراری رابطه با سایر کشورهای دنیا تحولات مثبت بسیاری پیدا کرده است.
وزیر فرهنگ اسلواکی نیز در این دیدار گفت: در سفر کوتاه خود به اصفهان با ظرفیت ها و پتانسیل بالای فرهنگی این استان آشنا شدم.
'‌مارک مدریک' افزود: در سفر به ایران ملاقات های مهم و کارهای خوبی انجام شد.
وی با بیان اینکه در این سفر تفاهمنامه ای را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران امضاء کردیم، افزود: امیدوارم روابط فرهنگی ایران و اسلواکی بیش از پیش تحکیم و توسعه پیدا کند.
مدریک از سفر استانداران کشورش به ایران پس از بازگشت وی به اسلواکی خبر داد و گفت: استانداران اسلواکی پیش از این هم علاقه زیادی برای سفر به ایران و اصفهان داشتند.
وی با اشاره به وجود آثار تاریخی و اماکن مهم گردشگری در استان اصفهان افزود: برای کشور ما هم آثار تاریخی و توسعه گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه داشتن رابطه خوب با ایران برای اسلواکی اهمیت فراوانی دارد، افزود: بعنوان وزیر فرهنگ کشور اسلواکی تلاش خواهم کرد تا همکاری های فرهنگی دو کشور توسعه پیدا کند.
وزیر فرهنگ اسلواکی اظهار امیدواری کرد که در آینده بعد از برگزاری هفته ایرانی، هفته اصفهان نیز در کشورش برگزار شد.
به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ اسلواکی روز شنبه با سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تفاهمنامه همکاری امضا کرد.
توافق برای برگزاری هفته فرهنگی، حضور فعال در نمایشگاه های کتاب و هنری، همکاری سینمایی و دپیلماسی فرهنگی از جمله مواد تفاهمنامه امضا شده میان وزیران فرهنگ ایران و اسلواکی بود.
ت 7150 /6027
خبرنگار: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.