محمد رضا ثقفیان، فعال دیرین عرصه خبر و خبرنگاری و پیشکسوت خبرگزاری جمهوری اسلامی که در روزهای اخیر برای دیدار فرزندش در کشور مجارستان به سر می برد، در ساعات پایانی شامگاه پنجشنبه گذشته بر اثر سکته مغزی درگذشت و همکاران خود را با غم فراق یار و دوست قدیمی و عزیز خود، تنها گذاشت.
فرزند مرحوم ثقفیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد که پدرش بامداد چهارشنبه گذشته هنگامی که در خواب بسر می برد دچار عارضه سکته مغزی و در بیمارستان بستری شد.
وی با بیان اینکه مرحوم ثقفیان، حدود 48 ساعت در بیمارستان بستری بود، افزود: مقرر بود عمل جراحی بر روی پدرم برای برداشت لخته های خون انجام شود اما شامگاه پنجشنبه بود که فوت پدرم اعلام شد.
وی درباره برگزاری مراسم گرامیداشت مرحوم ثقفیان گفت که در حال رایزنی با سفارت ایران در مجارستان هستیم تا در صورت امکان، پیکر این مرحوم به طور مستقیم به اصفهان انتقال یابد تا پس از آن مراسم تشییع و تدفین وی برگزار شود.
محمدرضا ثقفیان، پیشکسوت خبر و روزنامه‌ نگاری، مدیر اسبق خبرگزاری جمهوری اسلامی در اصفهان و از موسسان خانه مطبوعات در این استان بود.
ثقفیان در سال ١٣٢٢ در آبادان به دنیا آمد.
اوکارش را در عرصه اطلاع رسانی با رادیو در سال ١٣٤٣ و در اهواز آغاز کرد و پس از مدتی به جرگه خبرنگاران خبرگزاری پارس سابق پیوست
مرحوم ثقفیان در سال ١٣٤٧ریاست خبرگزاری پارس در استان خوزستان را برعهده داشت و بعد از سال ها فعالیت واوایل دهه 60 در حالی که خبرگزاری پارس به جمهوری اسلامی یا ایرنا تغییر نام داده بود از خوزستان به استان اصفهان منتقل شد.
وی در سال ١٣٦٠ معاون خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان شد و سپس ریاست ایرنای این استان را برعهده گرفت.
مرحوم ثقفیان در سال 1374 از خبرگزاری جمهوری اسلامی بازنشسته شد اما حرفه خبرنگاری و تلاش در عرصه اطلاع رسانی را تا پایان عمر رها نکرد و همچنان از فعالان این عرصه بویژه در استان اصفهان بود.
وی پس از بازنشستگی مدتی نیز با روزنامه همشهری همکاری داشت.
مرحوم ثقفیان از فعالان تشکل‌های صنفی رسانه ای اصفهان و از موسسان خانه مطبوعات استان اصفهان بود.
ایشان همچنین در سال های ١٣٨١ تا ١٣٨٣ دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان بود.
از مرحوم ثقفیان سه فرزند دختر به یادگار مانده است.
مدیران، خبرنگاران، کارکنان و بازنشستگان خبرگزاری جمهوری اسلامی بویژه در مرکز اصفهان، درگذشت محمد رضا ثقفیان را به خانواده ایشان تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند برای ایشان رحمت الهی و برای خانواده محترمشان صبر جزیل مسئلت می کنند.
گ/3011 / 6022 آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.