به گزارش روز شنبه ایرنا، سردار عبدالرضا آقاخانی در دیدار با استاندار اصفهان افزود: فرماندهی انتظامی استان با احداث ایستگاه های امنیت و سلامت در جاده های منتهی به استان توانست در زمینه کاهش تصادفات فوتی به جایگاه خوبی دست پیدا کند.
وی اظهار کرد: در این راستا آمار تصادفات فوتی در داخل شهر 50 درصد و در برون شهر نیز 29 درصد کاهش یافت و در مجموع در راه های شهری و برون شهری نیز آمار تصادفات فوتی استان نسبت به نوروز 95، 36 درصد کاهش یافت و این درحالی است که میانگین کاهش تصادفات فوتی کشور در نوروز امسال هشت درصد بود.
رئیس پلیس استان اصفهان سال 95 راسالی پرفراز و نشیب برای پلیس استان توصیف کرد و گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی در برخورد با باندهای خلافکاری، مجرمان حرفه ای، استرداد اموال مسروقه به مالباختگان و همچنین انهدام کانون های جرم و برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر صورت گرفت.
سردار آقاخانی یکی از اقدامات مهم پلیس استان را آموزش مردم در خصوص آشنایی با تهدیدات و آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود سال گذشته کارشناسان این فرماندهی با حضور در مساجد، مراکز علمی، کارگاه ها دانشگاه ها و مدارس، تعامل های خوبی داشتند و به آموزش و ارائه هشدار های انتظامی به مردم پرداختند که تاثیرات خوبی نیز در افزایش آگاهی مردم و ارتباط بیشتر آحاد جامعه با بدنه پلیس داشت.
وی ابراز امیدواری کرد که سال 96 با تحرک بیشتر در ماموریت های میدانی و صفی پلیس شروع شود زیرا احساس می شود که دربرخی ازمناطق و جغرافیای استان مردم در خصوص برخی مسائل امنیتی و انتظامی دغدغه دارند که قصد پلیس شناسایی این این دغدغه ها و پیش بینی ماموریت های اجرایی به این منظور است.
رئیس پلیس استان اصفهان مقابله با قاچاق کالا را از دیگر برنامه های فرماندهی انتظامی استان در سال 96 عنوان کرد و گفت: با توجه به تاثیر مبارزه با قاچاق در امنیت اقتصادی کشور به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 96 به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال طرح های خود در این زمینه را شدت بیشتری خواهیم داد.
سردار آقاخانی با بیان اینکه نیروی انتظامی در موضوع امنیت اقتصادی می تواند تاثیر گذار باشد گفت: پلیس استان هم با آغاز سال 96 طرح های مبارزه باقاچاق کالا را با جدیت آغاز کرده است.
وی موضوع مقابله با سرقت ، توزیع و مصرف مواد مخدر، ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی و کاهش تصادفات را از دیگر دغدغه های مهم مردم استان عنوان کرد و گفت: این موضوعات در دستور کار ویژه فرماندهی انتظامی استان قرار دارد و برای هریک از آنها ماموریت های میدانی تدارک دیده شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه مهمترین ماموریت پلیس استان در سال 96 را تامین امنیت انتخابات عنوان کرد وگفت: برای این رویداد 11هزار نیرو بکارگیری خواهد شد و ساز و کار یک انتخابات پرنشاط، آزاد و امن و آرام فراهم شده تا مردم با آرامش کامل در پای صندوق های رای شرکت کنند.
سردار آقاخانی با قدردانی از حمایت و پشتیبانی مردم و مسئولان استان از نیروی انتظامی گفت: امیدواریم بتوانیم با مشارکت مردم و دستگاه ها ، امنیت کاملی را در سال 96 که با امنیت انتخابات همراه است رقم بزنیم.
35 ایستگاه امنیت و سلامت درنقاط حادثه خیز استان به منظورکاهش حوادث جاده ای درایام نوروز 96 دایر شد که در این ایستگاه ها گشت های مشترک همراه نیروهای اداره راه و شهرسازی، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، امداد خودرو، مدیریت بحران استانداری و دیگر سازمان های مرتبط به مسافران خدمت رسانی کردند.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.