مهدی احمدی فر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه حوزه هنری برای بازسازی سینماهای استان اصفهان افزود: بازسازی سینما ساحل اصفهان بشکل پردیس سینمایی در اردیبهشت سال آینده آغاز می شود و همچنین برنامه بازسازی سینما ایران و سینما مهر نیز به مرور انجام می شود.
وی همچنین با اشاره به شرایط خاص سینما همایون اصفهان بدلیل تخریب کامل گفت: بازسازی این سینما نیز با توافقاتی که با شهرداری اصفهان صورت گرفته در سال آینده انجام می شود و می تواند به عنوان یکی از بهترین مراکز فرهنگی، هنری و سینمایی استان تبدیل شود.
رئیس حوزه هنری اصفهان از اکران 188 فیلم سینمایی از ابتدای سالجاری تاکنون در سالن های سینمایی حوزه هنری استان اصفهان خبر داد و گفت : در این راستا یک میلیون و 258 هزار نفر مخاطب فیلم های سینماهای حوزه هنری در استان بودند.
احمدی فر تعداد سالن های سینماهای زیر پوشش حوزه هنری استان اصفهان را 11 باب سالن عنوان کرد و گفت: از این تعداد هشت سینما در استان فعال است.
وی سینماهای فعال استان را شامل یک سالن در گز، دو سالن در کاشان، یک سالن در فولادشهر، یک سالن در شاهین شهر و سه سالن در اصفهان عنوان کرد.
وی همچنین در مورد هنر نمایش در اصفهان گفت : تعداد بینندگان در سالن های تئاتر اصفهان برای تماشای نمایش ها بسیار کم است.
وی اظهار کرد: این مهم می طلبد که از سال آینده روی بحث تئاتر و هنرهای نمایشی چه در بخش نوشتن نمایشنامه و چه در بخش اجرا که مهمترین و اصلی ترین هدف باید نمایش های خوب، به روز و مورد نیاز خانواده ها باشد کارهای بیشتری صورت گیرد.
رئیس حوزه هنری استان اصفهان افزود: در این راستا باید دستگاه های فرهنگی از گروه های نمایشی بیشتر حمایت کنند.
رئیس حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی بمناسبت سالروز شهادت شهید آوینی گفت: هنر انقلاب اسلامی باید در تمام طول سال ساری و جاری باشد و به تمام گرو ه های سنی انتقال یابد.
وی خاطرنشان کرد: برای این منظور دبیرخانه هفته گرامیداشت هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری استان اصفهان تشکیل شد .
احمدی فر افزود: در این راستا از 20 تا 26 فروردین ماه به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی در اصفهان برنامه های متعددی توسط حوزه هنری اجرا می شود.
وی از جمله این برنامه ها به رونمایی از کتاب های مرتبط با انقلاب، نشست تبیین اندیشه های امام خمینی (ره)، برگزاری جشنواره مردمی عمار، برگزاری نمایشگاه رسانه و تبلیغ و نشست فلسفه و هنر تریبون آزاد اندیشی فقه و هنر با گرایش موسیقی و برگزاری یادواره شهید آوینی اشاره کرد.
معاون فرهنگی حوزه هنری استان اصفهان گفت: از جمله واحدهای بسیار فعال حوزه هنری اصفهان می توان به واحد فرهنگ و ادبیات پایداری دوران دفاع مقدس اشاره کرد که این واحد در طول سال 95 بسیار فعال عمل کرده است.
سید عظیم فاطمی خاطرنشان کرد: مبنای کار این واحد شخص محور است و به مصاحبه با فرماندهان عملیات مختلف دوران دفاع مقدس می پردازد.
وی یادآوری کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 20 مصاحبه با ایثارگران استان اصفهان صورت گرفته است که در آینده به قالب کتاب تبدیل می شود و برای استفاده در فیلم های سینمایی نمایش ها و مباحث فرهنگی و هنری دیگر قابل ارائه است.
معاون فرهنگی حوزه هنری اصفهان افزود: یکی از مشکلات حوزه هنری اصفهان در این راستا آموزش مصاحبه گر است و اکنون 30 مصاحبه گر با برنامه ریزی و ارائه موضوع از سوی حوزه به فعالیت در این زمینه می پردازند.
وی یادآوری کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال آینده شورای نویسندگان در استان تشکیل می شود.
/ 6022 / 6994 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.