به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور به این نکته اشاره کرد که طولانی شدن زمان اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی در این استان برای مردم استان پذیرفتنی نیست و مسئولان باید با همدلی، تلاش و کوشش خود را برای تکمیل این طرح ها به کار گیرند.
اظهار تاسف نماینده عالی دولت در استان اصفهان برای طولانی شدن زمان اجرای برخی از پروژه ها در این استان در حالی بیان می شود که اصفهان یکی از بزرگترین استان های کشور است و در گستره این استان پهناور، جدای از منابع سرشار سرمایه های طبیعی و خدادادی، کارشناسان مجرب و باتجربه حضور دارند که مدیریت کلان کشور از وجود آنها در بیشتر دوران ها بهره برده است.
استاندار اصفهان روز گذشته در خمینی شهر به مسائلی اشاره کرد که قابل تامل است و به حق برای مردم این استان پذیرفته نیست که پروژه های عمرانی و خدماتی آنها، تخت جمشیدی و بهره برداری از آنها سال ها بطول انجامد.
او گفت: برغم اینکه همه مسئولان تلاش های زیادی را برای توسعه استان انجام دادند اما متاسفانه در استان اصفهان پروژه هایی وجود دارد که از آغاز عملیات اجرایی آن بیش از 15 تا 25 سال گذشته و جای تاسف است که با حجم زیاد امکانات، منابع و نیروی انسانی، زمان اتمام پروژه ها طولانی می شود.
زرگرپور به مسئله دیگری نیز اشاره کرد که وجود این مسئله موجب شده مردم، طعم شیرین پروژه های خدماتی و عمرانی را بسیار دیر بچند.
مسئله اخیر که استاندار اصفهان به آن اشاره نمود؛ اختلاف بین دستگاهها برای اجرای برخی طرح هاست.
مردم استان گناهی مرتکب نشده اند که چوب اختلاف بین دستگاهها و نهادها و بی تدبیری برخی از مدیران را بر پیکر این استان پهناور احساس کنند.
مصداق بارز این موضوع، متوقف شدن خدمات عمرانی و رفاعی شهرک منظریه خمینی شهر در طی 25 سال گذشته است که به دلیل وجود اختلاف بین اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری خمینی شهر ایجاد شده بود.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اجرای طرح های عمرانی و خدماتی در شهرک منظریه خمینی شهر به دلیل اختلاف دو دستگاه 25 سال بطول انجامید، گفت: با امضای توافقنامه بین شهرداری خمینی‌ شهر و اداره راه و شهرسازی استان، عملیات اجرای طرح های عمرانی و خدماتی در این منطقه پس از 25 سال از سرگرفته شد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه این مشکل 25 ساله در حدود چهارماه قبل در جلسه مشترک مسئولان استان و مجمع نمایندگان استان مطرح شد، افزود: پس از برسی مشخص شد که علت اصلی عقب ‌ماندگی این منطقه و محرومیت ساکنان آن از خدمات شهری و عمرانی، اختلافات بین شهرداری خمینی‌شهر و اداره کل راه و شهرسازی بود.
وی با اشاره به اینکه اختلاف بین دو دستگاه با تدبیر مسئولان استان برطرف شد، ادامه داد:در ماهه های گذشته سه جلسه مشترک در محل استانداری برگزار شد و اختلاف ‌بین شهرداری خمینی ‌شهر و اداره کل راه و شهرسازی استان برسی و برطرف شد.
زرگر پور بابیان اینکه این اختلاف پس از 25 سال با عقد تفاهمنامه ای بین شهرداری خمینی‌ شهر و اداره کل راه و شهرستان برطرف شده است، بیان کرد: براساس این توافقنامه، کلیه تاسیسات روبنائی شهرک منظریه اعم از جدول‌ گذاری، آسفالت و عملیات عمرانی شهرک منظریه به شهرداری خمینی‌شهر به ‌عنوان متولی واگذار شد.
استاندار اصفهان افزود: براساس این قرارداد، معادل هزینه ‌های عمرانی انجام ‌شده توسط شهرداری خمینی‌شهر در شهرک منظریه، زمین های دولتی منطقه چشمه لادر و منطقه صنعتی دوشاخ با کاربری گردشگری و صنعتی به شهرداری این شهر واگذار شد.
وی خاطرنشان کرد: طبق این توافقنامه شهرداری خمینی ‌شهر موظف است با واگذاری و فروش این زمین ها، اعتبارات لازم برای عمران و ارائه خدمات عمرانی و روبنائی به ساکنان شهرک منظریه را تأمین کند.
استاندار اصفهان از شهردار و اعضای شورای شهر خمینی‌ شهر خواست هر چه سریع تر عملیات عمرانی و مراحل اجرائی این توافقنامه را اجرائی کنند.
وی درخصوص مشکلات و مطالبات مطرح‌ شده برای ساخت مصلای جدید نماز جمعه و احداث مسجد در مجموعه مسکونی پردیسان و مسکن مهر نیز گفت: در مورد این موضوعات تفاهمنامه لازم بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی انجام‌ شده است و در آینده نزدیک کلنگ و عملیات احداث مصلی نماز جمعه جدید خمینی‌ شهر و ساخت مساجد مورد نیاز آغاز خواهد شد .
به گزارش ایرنا پیش از این، متولی اصلی شهرک منظریه خمینی‌ شهر اداره راه و شهرسازی بود و به دلیل وجود اختلاف بین اداره و شهرداری خمینی شهر، ارائه خدمات عمرانی و شهری به ساکنان این شهرک در بلاتکلیفی قرار داشت.
از تعیین تکلیف ساکنان شهرک منظریه خیمنی شهر برای دریافت خدمات شهری و عمرانی به ‌عنوان یکی از اقدام های مهم دولت تدبیر و امید یاد می شود که پس از گذشت 25 سال انجام شد.
60 هزار نفر در شهرک منظریه خمینی شهر سکونت دارند.
شهرستان خمینی شهر با حدود 300 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری غرب اصفهان است.
2093 ** گزارش و انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.