به گزارش ایرنا، محمدعلی پورمختار روز یکشنبه در همایش 'کمیسیون های پارلمانی کانون های وکلای دادگستری کشور' در اصفهان افزود: شایسته نیست این توان قوی موجود در کانون های وکلا صرف امر وکالت محض شود.
وی اظهار کرد: پرداختن صرف به وکالت محض سبب می شود تا هر وکیلی اعم از رییس تا اعضای هیات مدیره و کمیسیون ها تنها بدنبال بحث وکالت باشند و از دخالت در مسائل و قوانین حقوقی کشور بازبمانند.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور وکلا در عرصه های اجتماعی، ایجاد نظم حقوقی و اصلاح رویه های غلط نهادینه شده، از مواردی است که باید با فراهم شدن بستر آن، در دستور کار کانون های وکلا قرار گیرد.
وی تصریح کرد: باید جایگاهی برای کانون های وکلا ایجاد شود تا برخی از وکلا بجای کار وکالت بر کارهای پژوهشی و علمی مبتنی بر تجارب مستقیم و گرانبهای وکلا در عرصه قانونگذاری ایفای نقش کنند.
پورمختار افزود: توقع جامعه و مجموعه نمایندگان مجلس این است که کانون های وکلا از حالت درون گرایی کنونی خود خارج شوند و وقت خود را صرف وکالت محدود نکنند تا بتوانند اثرگذار باشند.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: از قوه قضاییه و کانون وکلا توقع داریم تا به تجزیه و تحلیل علل وقوع جرایم، طرح دعاوی و اختلافات حقوقی با هدف آسیب شناسی و پیشگیری بپردازند.
پورمختار، تولید خودروهایی که سالانه قاتل 20 هزار نفر در کشورند و موضوع تاخیر شرکت های هواپیمایی یا صدور قطعنامه های ضدحقوق بشر علیه جمهوری اسلامی را از جمله موضوعاتی دانست که نیازمند بررسی توسط وکلاست.
همایش یکروزه کمیسیون های پارلمانی کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور با هدف ایجاد تعامل و هماهنگی با تمام کمیسیون های پارلمانی کانون های وکلای کشور برای تبادل همکاری و ایجاد روحیه واحد در انتقال مفاهیم به نمایندگان مجلس در هتل آسمان اصفهان برگزار شد.
ت/6027/6994
خبرنگار:آرزو فلاح* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.