حجت الاسلام سمیع الله مردان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: خانواده مسئول فقید هیات فاطمیه تکیه حاج عبدالله خان هزینه چاپ 1 هزار جلد کتاب «ندای فاطمیه» را تقبل کرده و با همکاری موسسه دارالفنون در محافل عزاداری توزیع می کنند.
وی افزود: این کتاب تالیف مهدی خدامیان آرانی است که در قطع وزیری توسط دارالنشر اسلام منتشر شده است.
وی ادامه داد: در این کتاب 125 صفحه ای، از 101 منبع تحقیقی شیعه و سنی برای بیان مظلومیت حضرت فاطمه (س) و شرح پیام عزاداری حضرت صدیقه طاهره (س) استفاده شده است.
مردان، نذر کتاب را یک حرکت فرهنگی برای تغذیه روح عزاداران دانست و تصریح کرد: نذر غذا سنتی پسندیده است که اگر بخواهیم رهروی راستین ائمه اطهار باشیم، باید روح و جان قیام عاشورا و وقایع تلخ شهادت حضرت زهرا(س) را دریابیم و بی شک دریافت چنین پیامی نیاز به آگاهی دارد و این امر بدون خواندن و مطالعه کتاب میسر نمی شود.
وی خطاب به هیات های مذهبی شهرستان تاکید کرد: هیات ها باید در کنار توجه به اطعام و تغذیه فیزیکی و جسمی عزاداران، با نذر کتاب به فکر تغذیه و تقویت بعد فرهنگی و روحی سوگواران نیز باشند.
وی خاطرنشان کرد: شورای هیئات مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل آماده همکاری با خیران و مسئولان هیات های مذهبی در جهت ترویج فرهنگ ماندگار نذر کتاب در سطح شهرستان است.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.