به گزارش ایرنا، سراموزه رهگشای بادرود از جمله موزه های خصوصی موفق در سال های اخیر در شهر بادرود بوده است که معرفی آداب و رسوم محلی این شهر در قالب عروسک های محلی و همچنین فعالیت های بشر دوستانه در سطح کشوری و بین المللی در قالب عروسک های سراموزه رهگشا به عنوان سفیران صلح و دوستی از جمله فعالیت های شاخص مسئولان این سرا موزه بوده است.
مدیر سراموزه رهگشای بادرود در خصوص برنامه های نوروزی این سراموزه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: جشنواره نوروزی عروسک ها در رشته های مختلف هنری هم چون خوشنویسی، موسیقی، تئاتر، عکاسی و قصه گویی به منظور نشر ادبیات، فرهنگ و میراث باستانی شهر بادرود در ایام نوروز برگزار شود.
محمد رهگشای افزود: هنرمندان و علاقه مندان در تمام رده های سنی تا پایان اسفند ماه فرصت دارند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.
وی هم چنین از برپایی جشنواره تخم مرغ های رنگی در سراموزه رهگشای بادرود خبر داد و بیان کرد: عروسک های بومی این سراموزه به عنوان سفیران صلح و دوستی در داخل و خارج از کشور امسال برنامه های گوناگونی را برای تحقق این مهم و ترویج سنت و تاریخ منطقه بر عهده داشته و در برنامه های فرهنگی کشورهای مختلف نیز به نمایش درآمدند.
مدیر سراموزه رهگشای بادرود اضافه کرد: چندی پیش این عروسک ها در دست کودکان و نوجوانان ایرانی که در مرکز یونیسف در شهر رم ایتالیا، به اجرای برنامه هنری و معرفی فرهنگ ایرانی می پرداختند، قرار گرفت.
وی با بیان این که تعدادی از این عروسک ها با حضور رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا، به مدیر آکادمی ملی کالاسنسیوز و مدیر کل یونیسف نیز اهدا شد، گفت: اخیرا در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی کاشان و فرانسه، این عروسک های زیبا با لباس محلی به فرماندار کاشان و سفیر فرانسه نیز اهدا شد.
رهگشای با بیان این که نمایش این عروسک ها در برنامه های خیریه نیز جالب توجه است ابراز کرد: در اسفندماه سال جاری این عروسک ها در بازارچه خیریه نیکان واقع در شهرک غرب تهران به نمایش در آمده اند.
وی گفت: میریام گوتس از متولیان اصلی سراموزه رهگشای با هدف ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای تعدادی از بانوان بادرودی از طریق توسعه صنایع دستی و گردشگری فعالیت می کند و تلاش می کند تا در این زمینه نیز برای بانوان بادرودی شغل ایجاد کند.
مدیر سراموزه رهگشای بادرود همچنین از برگزاری چهارمین گردهمایی انجمن مجموعه داران در محل سالن اجلاس موزه ملی در تاریخ 9 اسفند خبر داد و گفت: در این گردهمایی از 2700 مجموعه دار از سراسر کشور قدردانی شد و طبق کارشناسی های انجام شده سه مجموعه دار برتر انتخاب و نشان طلای مجموعه دار برتر سال به سراموزه رهگشا رسید.
بادرود مرکز بخش امامزاده شهرستان نطنز با یش از 25 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری نطنز و 155 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.