به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، استاندار در مراسم بهره برداری از این سامانه ها از تکمیل و اجرایی شدن طرح جامع پایش تصویری استان تا سه سال آینده خبر داد.
رسول زرگرپور گفت: امروز در مرحله نخست 72 سامانه هوشمند ثبت تخلفات جاده ای در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور افتتاح شد.
وی با اشاره به نصب 72 دوربین هوشمند ثبت تخلفات جاده ای در استان اصفهان، افزود: تامین و حفظ امنیت و ایمنی مردم اصلی ترین وظیفه حاکمیت است که بهره برداری از سامانه های هوشمند ثبت تخلفات و طرح پایش تصویری در این راستا اجرا می شود.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه طرح پایش تصویری با هدف استفاده از سیستم های پایش تصویری و دوربین های مدار بسته بمنظور کنترل مسائل ترافیکی و امنیتی به استان ها ابلاغ و کارگروهی در این زمینه در هر استان تشکیل شده است، اظهار کرد: مجموعه هایی مانند شهرداری ها و نیروی انتظامی در این کارگروه عضو هستند و مقرر شده سرمایه گذاری لازم برای ایجاد یک مجموعه جهت پایش تصویری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه حداکثر تا سه سال آینده طرح پایش تصویری در استان اصفهان تکمیل و اجرایی می شود، اضافه کرد: راه اندازی این طرح تحول بزرگی در استان ایجاد خواهد کرد.
زرگرپور به سامانه مبارزه با قاچاق کالا نیز اشاره و تصریح کرد: این سامانه به کنترل بارها می پردازد که در بحث مبارزه با قاچاق بسیار موثر است.
وی افزود: این سامانه در کنار سامانه های هوشمند ثبت تخلفات و پایش تصویری در تسهیل امور و جلوگیری از تخلفات موثرند.
استاندار اصفهان با اشاره به جایگاه مهم این استان در بخش حمل و نقل کشور، گفت: اصفهان به عنوان شریان اصلی حمل و نقل کشور، عملکرد ملی در این زمینه دارد و لازم است به جاده های این استان در حد ملی توجه شود.
وی با اشاره به گزارش مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گفت: در سال گذشته 212 میلیون تردد جاده ای در این استان انجام شده است.
زرگرپور با بیان اینکه اصفهان رتبه نخست کشور را در زمینه تعداد پایانه ها، مجتمع های بین راهی و آزاد راه دارد، افزود: این استان دارای 115 هزار کیلومتر جاده است.
وی با اشاره به در پیش بودن سفرهای نوروزی اظهار امیدواری کرد که استفاده از سامانه های هوشمند ثبت تخلفات، در کاهش حوادث جاده ای و تامین امنیت موثر باشد.
پرهیزکار معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور نیز در این مراسم بر اهمیت و نقش فناوری اطلاعات در سیستم های کنترل حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و افزود: استفاده از فناوری های نوین، اجتناب ناپذیر است.
ستان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه است که بلحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
استان اصفهان دارای دو هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزادراه است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.