به گزارش ایرنا، علیمحمد یوسفیان روز شنبه در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان آران و بیدگل با اشاره به مشاهده این بیماری در بسیاری از شهرستان های استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به حساسیت این موضوع و لزوم هماهنگی و برنامه ریزی های بیشتر ارگان ها جهت جلوگیری از ورود این بیماری به شهرستان ضروری است.
وی افزود: پیشگیری از این بیماری از بروز خسارت و تاثیرگذاری مستقیم و غیر مستقیم بر اقتصاد و معیشت مردم، مرغداران و بهره برداران بخش کشاورزی جلوگیری خواهد کرد.
وی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به مردم در خصوص مسائل مربوط به بهداشت عمومی افزود: مردم باید در صورت مشاهده هر گونه عوارض و تلفات غیر عادی پرندگان و طیور به شبکه دامپزشکی گزارش دهند.
یوسفیان با تاکید بر لزوم همکاری دهیاران و شهرداران جهت جلوگیری از فعالیت پرنده فروش های دوره گرد شهرستان و اطلاع رسانی به موقع به شبکه دامپزشکی تصریح کرد: شناسایی سریع بیماری در مراحل اولیه و واکنش فوری با همکاری ارگان گزارش دهنده ، مهمترین راه جلوگیری از گسترش و انتشار عامل بیماری است.
وی خاطرنشان کرد: ساماندهی مرغداری های سنتی و صنعتی باید در دستور کار قرار گیرد و در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی با آن مرغداری برخورد قانونی شود.
آنفلوانزای فوق حاد طیور، بیماری ویروسی است که در بین حیوانات و بیشتر از همه در میان پرندگان مشاهده می ‌شود.
این عفونت در پرندگان اهلی به سرعت باعث همه گیری در میان آنها می ‌شود.
سرفه، گلودرد، تنگی نفس و سابقه تماس دریک هفته قبل از مرگ پرندگان آلوده یا در مرحله واگیری و یا سطوح آلوده به ویروس و تب بالای ‎ 38درجه از علایم بیماری آنفلوانزای مرغی در انسان محسوب می‌شود.
مرکز شهرستان آران و بیدگل با 100 هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.