ساناز جعفری روز پنجشنبه به ایرنا گفت :بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر ورود تدریجی سامانه ناپایدار بارشی به استان اصفهان است.
جعفری با بیان اینکه در ساعات آینده افزایش ابر را در بیشتر مناطق استان خواهیم داشت افزود: این سامانه بیشتر مناطق جنوبی، جنوب غرب، جنوب شرق، غرب و تا حدی مرکز استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی گفت: همزمان با فعالیت این سامانه، بارش باران و برف و گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می شود.
کارشناس ارشد پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه مه صبحگاهی برای فردا صبح پیش بینی می شود گفت: این سامانه اواسط روز جمعه( فردا ) از استان اصفهان خارج می شود.
وی گفت: هم اینک دمای هوای شهر اصفهان دو درجه سانتیگراد زیر صفر است که نسبت به روز گذشته یک درجه سانتیگراد افزایش داشته است.
جعفری افزود: حداکثر دمای هوای روز گذشته اصفهان 15 درجه سانتیگراد و حداقل دمای این شهر منفی 2 درجه سانتیگراد گزارش شده است.
وی گفت: خورو بیابانک و چوپانان با 17 درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین و بویین و میاندشت با 15 درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سردترین نقطه استان اصفهان اندازه گیری شده است.
آب و هوای استان اصفهان به طور کلی معتدل خشک است، اما با توجه به تأثیر بادها و دوری و نزدیکی به منطقه کوهستانی غرب و دشت کویر در شرق و جنوب شرقی، می‌‌توان آب و هوای آن را به 3 بخش متمایز، آب و هوای بیابانی، آب و هوای نیمه بیابانی و آب و هوای نیمه مرطوب سرد تقسیم بندی کرد.
آب و هوای بیابانی که شمال شهرستان نائین، حوزه بیابانک و انارک تا شمال اردستان را در بر می‌گیرد. مشخصه ویژه آن تغییر شدید و سریع درجه حرارت، کمی بارش باران و وزش بادهای تند در طول سال است.
آب و هوای نیمه بیابانی که شهرستان اصفهان را در بر می‌گیرد و خشکی هوا و کمیِ بارندگی از مشخصات این نوع آب و هواست. رودخانه زاینده‌رود به طور چشمگیری بر روی آب و هوای این ناحیه تأثیر مثبت دارد و آن را تعدیل می‌کند.
آب و هوای نیمه مرطوب سرد که قلمرو غرب و جنوب غربی اصفهان را در بر می‌گیرد. به نسبت افزایش ارتفاع، میزان بارندگی افزایش می‌یابد و از درجه گرمای هوا کاسته می‌شود.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.