ناصر طاهری روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: همیشه و در تمام طرح های توسعه شهری اصفهان بر ضرورت پیاده رو کردن این محور تاریخی تاکید قطعی شده است.
وی افزود: هرگونه حرکت سواره جز خودروهای اضطراری و اورژانس از این مسیر حذف خواهد شد.
معاون حفظ و احیای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به تعریف محور گردشگری برای چهارباغ گفت: انجام هرگونه اقدام عمرانی در محور میانی چهارباغ همچون احیا آب نماها و حوض های آب و... نیازمند مطالعه و بررسی بیشتر است.
طاهری خاطرنشان کرد: هرگونه تصمیم گیری و اقدام در باره آینده چهارباغ بر اساس مستندات و یافته های تاریخی انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: باید از هر اقدامی که ما را از اصالت و یکپارچگی این اثر تاریخی دور می کند، بپرهیزیم.
وی با بیان ضرورت انجام حفاری در خیابان چهارباغ گفت: مستندات زیادی اعم از تصاویر، عکس ها و نقشه های قدیمی، نقاشی های گردشگران و سفرنامه های مقامات ارشد مملکتی در باره این خیابان تاریخی وجود دارد.
طاهری گفت: بخشی از خیابان چهارباغ را با همکاری سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری و پژوهشکده باستان شناسی کشور، مورد بررسی باستان شناسی قرار دادیم و از زیر خاک خارج کردیم و به یافته های خوبی هم دست یافتیم.
معاون حفظ و احیای اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه باید تصمیم های بعدی بر اساس این مستندات انجام شود، گفت: هنوز تصمیم قطعی در باره تبدیل خیابان چهارباغ به پیاده رو گرفته نشده است اما هر اقدامی هم که بخواهیم انجام دهیم باید ما را به گذشته تاریخی و اصالت چهارباغ نزدیک کند.
به گزارش ایرنا، چهارباغ یکی از خیابان های تاریخی و اصلیِ اصفهان است که به دو بخشِ چهارباغِ بالا و چهارباغِ عباسی تقسیم می شود.
چهارباغ عباسی بین دروازه دولت و سی و سه پل قرار دارد.
دو قسمت چهارباغ عباسی و چهارباغ بالا در عصر شاه عباس یکم طراحی و اجرا شد و تاریخ تقریبی ساخت آن به سال هزار هجری قمری(1591 میلادی) بازمی گردد.
چهارباغِ پایین(چهارراه تختی تا دروازه دولت)در دوره رضا شاه پهلوی و با همان طرح به چهارباغ دوره صفوی افزوده شد.
تبدیل خیابان چهارباغ به پیاده راه، علاوه بر کاهش میزان تردد خودرو در این خیابان و کاهش آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان، مزایای متعددی در پی دارد.
چندی پیش طرح پیاده رو کردن میدان امام اصفهان نیز با موفقیت اجرا شد و رضایت شهروندان و مسافران داخلی و خارجی را بدنبال داشت.
ت 7150 /6027
خبرنگار: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.