محسن کمالی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مقرر بود دولت 40 میلیارد تومان به این شرکت برای حمایت از تولید پرداخت کند که 20 میلیارد تومان آن مهر ماه امسال در دو قسم پرداخت شد.
وی افزود: مبلغی از 20 میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده به این شرکت برای راه اندازی خط تولید پلی استر و بخشی نیز برای پرداخت نیمی از حقوق باقی مانده اردیبهشت و حقوق ماه خرداد کارگران هزینه شد.
به گفته وی آخرین پرداختی که به کارگران صورت گرفت، مهر امسال برای حقوق خرداد بوده است.
مدیر روابط عمومی شرکت پلی اکریل ایران ادامه داد: 20 میلیارد دیگر از اعتباری که دولت در نظر گرفت هنوز باقی مانده است و برای پرداخت به شرکت پلی اکریل مراحل قانونی را طی می کند که این موضوع نارضایتی کارکنان را به همراه داشته است.
کمالی با بیان اینکه 20 میلیارد دوم برای پرداخت بخشی از مطالبات کارگران و راه اندازی خط تولید اکریلیک هزینه خواهد شد، گفت: با توجه به سنگین شدن مطالبات و وصول نشدن این 20 میلیارد تا زمان حاضر، با پیگیری های استاندار و دیگر مسئولان استان اصفهان، مقرر شده که 10 میلیارد تومان وام از بانک ملی پرداخت شود.
وی افزود: مقرر بود مسائل مربوط به پرداخت این وام تا روز اول هفته جاری حل شود اما به دلیل برخی موارد قانونی این کار به تاخیر افتاد.
مدیر روابط عمومی شرکت پلی اکریل ایران با بیان اینکه امروز معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئیس بانک ملی پیگیر موضوع بودند، اظهار امیدواری کرد که این پول تا چند روز آینده برای پرداخت 2 ماه حقوق معوقه کارگران به شرکت پلی اکریل ایران پرداخت شود.
کمالی همچنین خاطرنشان کرد: براساس قانون هیات حمایت از صنایع، پولی که به عنوان کمک به پلی اکریل پرداخت می شود باید برای راه اندازی خط تولید اکریلیک هزینه شود و سپس از محل سودی که از راه اندازی این خط به دست می آید، حقوق کارگران و مطالبات آنها پرداخت شود.
به گفته وی اکنون خط پلی استر پلی اکریل فعال و خطوط تولید اکریلیک یک و 2 متوقف است و در واقع کارخانه با حدود 35 درصد ظرفیت کار می کند.
به گزارش ایرنا، کارگران کارخانه پلی اکریل ایران ( اصفهان ) روز یکشنبه برای چندمین بار در سالجاری با حضور مقابل دفتر این شرکت در خیابان آبشار و همچنین استانداری اصفهان خواهان پرداخت حقوق معوقه خود شدند.
کارگران پلی اکریل با بیان اینکه حقوق آنها از ماه تیر امسال پرداخت نشده و مشکل های معیشتی برای آنها و خانواده هایشان بوجود آمد است، خواهان تسریع در پرداخت مطالبات خود شدند.
شرکت پلی اکریل ایران(اصفهان)با سابقه 40 ساله در صنعت نساجی کشور دارای 2 هزار نفر اشتغال مستقیم و چندین هزار نفر اشتغال غیرمستقیم است.
با پیگیری های صورت گرفته از سوی دولت بویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنعت و مسئولان استان اصفهان، حکم هیات اجرایی جدید این شرکت شهریور امسال از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت صادر شد و به دنبال آن هیات حمایت از صنایع با پرداخت 40 میلیارد تومان به این شرکت موافقت کرد.
گ/3011/ 2093 ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.