به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، حسین مرادی مخترع وسرپرست تیم سازندگان موج صخره در مورد ایده اولیه ساخت این نیمکت به ایرنا گفت : براساس تحقیقات انجام شده بیشترین درد کمر وزانو از بیماری های اسکلتی عضلانی ومفصلی ناشی ازفعالیت های نامناسب و استراحت نامطلوب بدن بوده که این موضوع باعث شد تا دست به کار تحقیق و ساخت این نیمکت بزنیم.
وی افزود :افرادی که در محیط های باز فعالیت های گروهی و اجتماعی انجام می دهند به دنبال مکانی برای استراحت هستند تا فشار گرانش زمین (وزن) و عوامل محیطی را از روی بدن خود به حداقل برسانند؛ این در حالی است که نیمکت هایی که برای استفاده در این مکان ها قرار داده شده ، هنگام نشستن روی آن فشار وزن را به مفاصل ،بافت های نرم و همچنین به ستون فقرات منتقل می کنند، که به مرور زمان باعث ایجاد درد و بی حسی در ناحیه پایین کمر و پاها می شود.
سرپرست تیم سازندگان موج صخره خاطر نشان کرد:شروع کار تحقیقاتی این پروژه از مرداد ماه امسال بود که پس از 2ماه کار تحقیقاتی فشرده، وارد مرحله ساخت و ساز نیکمت موج صخره شدیم و توانستیم پس از 252 ساعت کار فشرده این طرح به سرانجام رسید.
وی در خصوص مشخصات فنی این سازه مهندسی گفت: این نیمکت از 258 قطعه ساخته شده که هر قطعه براساس پارامتر های اناتومیک اندام انسان طراحی شده و درکنارهم قرار دادن این قطعات میتواند به نشیمن های استاندارد مختلف دیگری دست پیدا کرد.
وی افزود: نیمکت به طوری طراحی شده که موجب حذف فشار ازروی نقاط پوستی حساس و نواحی استخوانی زیر پوستی می شود.
مرادی گفت: در نیمکت موج صخره 9 فیگور اصلی براساس ضوابط ارگونومی مختص خود در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و از ویژگی های بارز این طرح تفکیک 8 فضا از هم است که باعث ایجاد فرمی پیوسته شده است .
دانشگاه آزاد نجف آباد اکنون میزبان بیش از 27 هزار دانشجو در 251 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای و دکتری تخصصی است
غ.ک/ 7153 / 2093 / 6022 دریافت کننده: اصغر دواتگر - انتشار : عمادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.