در این مطلب با اشاره به گفته عضو هیات مدیـره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشــور آمده است: عملکــرد دولت یازدهــم در حــوزه فــولاد مثبــت ارزیابی مــی شود.
احمد خوروش معتقد است: تعدادی از فولادسازان بــزرگ بعــد از برجام بــه منظور مذاکره با شرکت های داخلی بــه کشور آمدند و قراردادهایی نیــز بــا فولادسازان داخلی منعقد شــد.
این روزنامه به نقل از وی اضافه کرد: این در حالی است که شرکت های داخلــی در دوران تحریم از برقراری ارتبــاط بــه منظــور گســترش فعالیت هــای خــود با کشورهای خارجی محــروم ماندند.
وی افزوده است: بنابراین یکی از اقدامات مناسب دولت کنونی مذاکرات شرکت های تولیدکننده فولاد بــا فولادسازان خارج بوده و دولت کنونی در این زمینه موفق عمل کرده اســت.
خوروش با بیان اینکه میزان صادرات فولاد تا قبل از دولت یازدهم محدود بود، اظهار کرد: در دولت فعلی علاوه بر آنکه میزان صادرات افزایش پیدا کرد، فولادسازان موفق شــدند بازارهای هدف خود را نیز گســترده تر کنند.
وی بیان کرد: عملکرد دولــت یازدهم در حوزه اکتشافات و پیشرفت در بخش زیرساخت های معدنی نیز بسیار مناسب بــوده و اقدامــات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.
عضو هیات مدیــره انجمـن تولیــدکنندگان فولاد کشــور با اشاره به فعال شــدن طــرح های فولادی اســتان ها گفت: با روی کارآمــدن دولت یازدهــم، ســازمان ایمیــدرو نسبت بــه طــرح هــای استانی فعال و مدیریت این طرح ها به افرادی واگذار شــد که توانســتند پیشــرفت های خوبی در پیشــبرد این طرح ها داشته باشند.
خوروش با بیان اینکه تا پایان سال نیز سه طرح استانی دیگر نیز راه اندازی خواهد شد، گفت: بــا افتتاح ایــن طــرح هــا و افزایــش تولید فولاد، دســتیابی به هــدف تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 محقق خواهد شد.
*** مشــکلات فــروش خارجــی هنــوز پابرجاست***
امــا در مقابــل اقدامــات مثبــت دولــت کنونــی یعنــی تـلاش بــرای فعــــــال ســازی طــرح هــای فــولادی و تکمیــل زنجیــره ارزش تولید فولاد در بخــش هایی نیز با مشکلاتی مواجه شده است.
یک کارشناس صنعت فولاد دربــاره عملکرد دولــت یازدهم در حوزه فــولاد معتقد است: تولیدکننــدگان فــولاد در دولــت کنونــی بــا محدودیــت هایــی بــرای فــروش محصــولات خود در بــازار داخلی مواجه هستند.
مهدی ســرلک با بیان اینکه بیشــتر مصرف فــولاد و محصولات فــولادی در کشــور در بخــش مســکن اســت، گفت: با رکود مســکن، طرح های عمرانی و ســاخت و ســاز، میــزان تقاضا برای فولاد در داخــل کاهــش پیــدا کــرد.
ســرلک با بیان اینکه میــزان صادرات فــولاد اندکی رشــد داشــته، اما صادرکنندگان مشــکلاتی در زمینــه فــروش خارجی محصــولات خــود دارند، بیان مــی کند: تــا زمانی کــه کارخانــه هــای تولیدکننــده فــولاد در بخش فروش مشــکل داشته باشند نمی توان بسیاری از طرح های توســعه ای را در کارخانــه هــای فولاد ســازی راه اندازی کرد.
این کارشناس صنعت فــولاد با بیان اینکه دولت یازدهم باید نسبت به اعمــال تعرفه روی آن دسته از محصولات وارداتی فولادی کــه دارای مشابه داخلی است، اقدام کند، افزود : دولت باید تعرفــه واردات را بــرای محصولاتــی که مشــابه داخــلی دارند ســریع و بــا نرخــی کــه واردات را بطور کامــل متوقــف کنــد وضع کند.
این کارشــناس صنعت فــولاد معتقد اســت: دولــت باید از تولیدکننده و هم مصرف کننده حمایت کند.
وی با بیان اینکه در تمامی کشورها دولت ها از تولیدکننــدگان حمایــت کــرده و روی فعالیــت آنهــا نظــارت دارنــد، گفت: در صورتیکه بر تولیــد محصــولات فولادی نظــارت و کنتــرل شــود، انـتظارات مصــرف کننـدگان نیز برطــرف خواهد شد.
گ / 6027/7150
خبرنگار: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.