نماینده مردم اصفهان در مجلس تأکید کرد: تخریب خانه های تاریخی در مسیر گذر آقا نجفی ممنوع است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، وی با تخریب خانه‌های تاریخی در مسیر گذر آقا نجفی ابراز مخالفت و هر نوع اجازه برای ادامه ساخت این گذر را رد کرد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام حسین میرزایی در خصوص برگزاری کنکور اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت و وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون بهداشت و درمان برای برگزاری کنکور و تصمیم قطعی در این جلسه این شد که در همین زمان اعلام شده کنکور برگزار شود و حرفی از طرح دو فوریتی یا تغییر این تصمیم وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: دانش آموزان به جای اینکه وقت خود را در فضای مجازی پیرامون اخبار کنکور و تعویق و لغو کنکور بگذرانند بهتر است که به فعالیت درسی خود بپردازند و زمان را از دست ندهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با برخی اظهار نظرها توسط اعضای ستاد ملی کرونا مبنی بر اینکه بهتر است کنکور به زمان دیگری موکول شود گفت: وزیر بهداشت معتقد است یا باید کنکور به طور کلی برگزار نشود و یا اینکه در زمان مقرر هر چه سریع‌تر برگزار شود. چرا که پیش بینی کارشناسان وزارت بهداشت این است که در پاییز و زمستان اوضاع شیوع کرونا بدتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید به اظهار نظر افرادی توجه داشته باشیم که در قبال اظهار نظرهایشان مسئولیت قانونی دارند، تاکید کرد: در واقع شاید برخی افراد معتقد باشند که با توجه به حساسیت‌های دوران کنونی کنکور باید به تعویق افتاده و در زمان دیگری برگزار شود اما باید دقت داشته باشیم این افراد از نظر قانونی مسئولیتی در خصوص اظهار نظر خود ندارند و این در حالی است که وزیر بهداشت دارای چنین جایگاهی است.

پیگیری دغدغه‌های خبرنگاران با حضور وزیر در کمیسیون فرهنگی مجلس

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ارتباط با پیگیری برخی مشکلات خبرنگاران بیان داشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز به کمیسیون فرهنگی نیامده است و هنوز فرصت برای انتقال دغدغه‌ها و مشکلاتی که در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه شاهد آن هستیم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باقی است و قطعاً پیگیر این موضوعات خواهیم بود.

حجت الاسلام میرزایی در ادامه جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی را دارای دستاوردهای خوب برای شهر اصفهان توصیف کرد و افزود: موضوع گذرگاه آقانجفی با وزیر میراث فرهنگی مطرح شد و وزیر صریحاً با تخریب خانه‌های تاریخی در مسیر گذر مخالفت کرد و عنوان کرد اجازه ادامه یافتن این مسیر را نخواهیم داد چراکه اقداماتی که در خصوص این گذر در حال انجام است برای بناهای تاریخی بسیار آسیب زننده است.

دلیل اصرار شهرداری بر احداث گذر آقا نجفی مشخص نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فشار شهرداری اصفهان برای ایجاد گذر آقا نجفی با وجود تمام مخالفت‌هایی که کارشناسان با این موضوع دارند، تصریح کرد: علت این فشار و اصرار شهرداری برای ما نامعلوم است، اگرچه اطلاعاتی در این خصوص داریم.

وی ادامه داد: برخی افراد در سال‌های گذشته با توجه به اطلاعی که در خصوص ایجاد این گذر داشته‌اند سرمایه گذاری‌هایی در این منطقه انجام داده‌اند که اگر گذر احداث نشود خسارت مالی متوجه آنها خواهد شد و ایجاد گذر برای آنها سودهای کلان خواهد داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسه‌ای با فعالان عرصه گردشگری داشته‌ام و دغدغه‌های آنها را شنیده دسته بندی کرده و به وزیر ارائه کردم، خاطرنشان کرد: به وزیر متذکر شدم خطاهایی که در گردشگری در اثر تصمیم گیری نادرست در ماجرای کرونا اتفاق افتاده است ممکن است به بحران در عرصه گردشگری منجر خواهد شد.

حجت الاسلام میرزایی در ادامه افزود: کرونا ابعاد مختلفی دارد و باید وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سهم خود را در عرصه برنامه ریزی در خصوص کرونا داشته باشد، این طور نباشد که وزیر بهداشت برای تمام عرصه‌ها تصمیم گیری کند، این یک اشکال مدیریتی است و اگر از بخش‌های مختلف برای تصمیم گیری در خصوص کرونا و ابعاد آن وجود داشته باشند قطعاً شاهد تصمیمات سازنده ای خواهیم بود.

تذکر مشکلات فعالان عرصه گردشگری در دوران کرونا

وی با اشاره به ضربه‌های بزرگی که در اثر شیوع کرونا بر پیکر گردشگری کشور وارد آمده است، تصریح کرد: یکی از نکاتی که به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری یادآور شدیم مشکلات گسترده فعالان عرصه گردشگری است که این روزها با معضل بیکاری و نداشتن درآمد دست و پنجه نرم می‌کنند و وامی که وزارتخانه برای آنها در نظر گرفته است موجب می‌شود این افراد تبدیل به بیکاران بدهکار شوند و معضل مازادی برای آنها باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری پیشنهاد دادم مالیات فعالان عرصه گردشگری بخشیده شود و برای آنها از بانک‌ها مهلت برای پرداخت اقساط وام‌ها بگیرند، همچنین تمهیداتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در نظر بگیرد و به مجلس ارائه بدهد تا ما بتوانیم کمک‌هایی به صنعت گردشگری ارائه کنیم.

ورشکستگی فضای گردشگری کشور و خسارت به نیروی انسانی

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه ورشکستگی فضای گردشگری کشور خسارت بزرگی به نیروی انسانی تربیت شده در خصوص گردشگری و راهنمایان گردشگری وارد کرده است، عنوان کرد: بازآفرینی این نیروی انسانی بسیار دشوار و زمان بر خواهد بود و قطعاً خسارات‌های بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.