مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، از شناسایی و دستگیری دو شهروند مزاحم سامانه 125 خبر داد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، از شناسایی و دستگیری دو شهروند خبر داد که با ثبت ۵۰۰ تماس به شماره ۱۲۵ برای ستادفرماندهی آتش نشانی ایجاد مزاحمت کرده بودند.

به گزارش جماران، محمد مسعود چایچی با اعلام این خبر، اظهار کرد: این دو نفر در ماه گذشته با استفاده از تلفن همراه و باجه های تلفن عمومی با ایجاد مزاحمت برای همکاران ما سبب اختلال در امر امدادرسانی و پاسخگویی به تماس گیرندگان واقعی با سامانه ۱۲۵‌شده بودند.

وی تصریح کرد: با توجه به اصرار افراد خاطی به ایجاد مزاحمت برای سازمان آتش نشانی، شماره تلفن و مکان تماس گیرنده مشخص و با هماهنگی حراست سازمان و مقام قضایی افراد مذکور شناسایی و دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: در سه ماهه نخست امسال نزدیک به ۱۶ هزار تماس تلفنی در سامانه ۱۲۵ آتش نشانی کاشان ثبت شد که ۱۲ هزار و ۱۴۵ تماس یعنی معادل ۷۵ درصد تماس ها به قصد مزاحمت از طرف برخی شهروندان و با تلفن همراه بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: آتش‌نشانی یکی از دستگاه های امدادی در زمان حادثه است و تاخیر در زمان رسیدن به محل ماموریت، احتمال مرگ و زندگی شهروندان است، بنابراین مزاحمت برای این سازمان جرم نسبت به کل جامعه تلقی می شود.

چایچی افزود: یکی از راهکارهای کاهش مزاحمت برای دستگاه های امدادی، آموزش شهروندان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.