نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 70 میلیارد ریال اعتبار به مرمت قنات های این شهرستان خبر داد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از سه سال پیگیری مستمر مبلغ ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت قنات‌های این شهرستان اختصاص داده شد.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد بیان کرد: با تایید وزیر محترم کشور و دستور مستقیم آقای نوبخت، این موضوع در هیات محترم دولت مطرح و با تصویب در هیات وزیران مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبار تملک دارایی‌ سرمایه‌ای برای مرمت و بازسازی قنوات شهرستان اردستان اختصاص یافت.

وی به بحران خشک‌سالی و جاری شدن سیل در منطقه اشاره کرد و افزود: این شهرستان بیشترین تعداد قنات‌های جاری را در بین شهرستان‌های استان اصفهان دارد و بر این اساس با توجه به مواد ۱۰ و ۱۲ مدیریت‌ بحران در سه سال گذشته پیگیر تصویب اعتبار برای قنات‌ها بودیم.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان موظف شد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبار فوق را هر سه ماه یک‌بار به سازمان‌ برنامه و بودجه و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

وی اضافه کرد: با تخصیص این اعتبار مشکل چندین ساله لای‌روبی و مرمت قنات‌های اردستان برطرف و با افزایش آب، کشاورزان با جدیت و علاقه بیشتری به کار تولید محصول خواهند پرداخت و سهم مناسبی در رونق تولید محصول‌های کشاورزی به ویژه کشت گندم خواهند داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.