معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: مناسب سازی معابر برای معلولان یک ضرورت است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: مناسب سازی معابر برای معلولان یک ضرورت است که در این زمینه شهرداری اصفهان اقدامات خوبی داشته است.

به گزارش جماران، مجتبی ناجی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان به مناسبت "هفته بهزیستی" افزود: سازمان بهزیستی پیگیر تصویب قوانینی است که دولت و دستگاه‌های عمومی را موظف می‌کند اماکن عمومی را به گونه‌ای طراحی کنند که برای تردد معلولان و نابینایان و امثال آنها مناسب باشد.

وی با بیان اینکه سالمندان از گروه‌های مخاطب بهزیستی هستند، ادامه داد: در زمان حاضر ۱۰ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و بدترین وضعیت برای آنها منزوی بودن است و این افراد باید در کانون خانواده زندگی کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان افزود: مراکز نگهداری سالمندان، ظرفیت‌های بهداشتی خود را در دوران کرونا با کمک خیریه‌ها به گونه‌ای افزایش دادند که در این مدت در سطح استان تنها ۲ سالمند فوت کردند.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی، توانمندسازی زنان سرپرست خانواده از طریق حرفه‌آموزی، ایجاد شغل، تامین مسکن، ازدواج و ادامه تحصیل را در دستور کار دارد و می‌کوشد از این طریق استقلال شغلی این قشر را دنبال کند.

 ناجی تصریح کرد: ازدواج زنان سرپرست خانوار یکی از ظرفیت های مناسب برای توانمند ساختن آنهاست و در همین راستا باید در جامعه فرهنگ سازی شود.

وی اضافه کرد: بهزیستی استان در سال گذشته سه هزار و ۸۲۰ شغل برای جمعیت تحت پوشش خود ایجاد کرد که بیانگر استقلال مالی و امکان اداره زندگی است و امسال نیز ۴۰ درصد از تسهیلات ایجاد اشتغال افزایش داشته است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: ۹۳ درصد از خدمات بهزیستی از طریق خیرین و نهادهای خیریه دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۴۰ میلیارد ریال کمک نقدی به افراد تحت پوشش اعطا و ۳۷۰ مسکن برای آنها احداث شد.

ناجی یادآور شد: شناسایی و درمان بسیاری از  اختلالات و آسیب‌ها از جمله تنبلی چشم در دوران کودکی موجب می‌شود، این مسائل برطرف شود و سازمان بهزیستی در این زمینه خدمات شایانی انجام داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.