مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: آتش‌سوزی در اراضی باغی روستای ابیانه در اثر بی‌احتیاطی یک باغدار رخ داد و کاملاً سهوی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز با بیان اینکه آتش‌سوزی در اراضی باغی روستای ابیانه در اثر بی‌احتیاطی یک باغدار رخ داد و کاملاً سهوی بوده است، گفت: در این آتش‌سوزی ۱۵ هکتار از اراضی باغی ابیانه شامل درخت‌های مثمر و غیر مثمر از بین رفته است.

به گزارش جماران، عبدالرضا مهدی بادی در خصوص علت آتش‌سوزی در باغ های ابیانه، اظهار کرد: کارشناسان آتش‌نشانی در حال بررسی تکمیلی علت آتش‌سوزی هستند، اما آنچه مشخص است ظاهراً یکی از باغداران، علف‌های هرز و چوب‌های خشک باغ را آتش زده است، منتها آتش گسترش پیدا می‌کند و از کنترل این باغدار خارج می‌شود و چون اکثر باغ‌های این منطقه دیوار ندارند و بسترشان چوب‌های خشک است قدرت سرایت آتش بیشتر شده است.

وی، افزود: در این آتش‌سوزی ۱۵ هکتار از اراضی باغی ابیانه شامل درخت‌های مثمر و غیر مثمر از بین رفته است و هنوز برآورد دقیق از خسارات مالی انجام نشده، اما معمولاً به ازای هر هکتار ۱۰ میلیون خسارت وارد می‌شود و می‌توان گفت در این آتش‌سوزی حدود ۱۵۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.