مصطفی صالحی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ماه رمضان ماهی است که در آن برای راهنمایی مردم و بیان راه روشن و هدایت و جدا ساختن حق از باطل، قرآن نازل شده است.

وی افزود: زیبایی معنوی را می‌توانیم در تمام آیات قرآن و مناسبت‌های افطار، مناجات سحر در ماه مبارک رمضان مشاهده کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان تصریح کرد: در این ماه که دل‌هایمان بیش از هر زمان دیگری با آیه‌های پر مهر هدایت انیس می‌شود، توفیق روزه داری ارمغان دیگری است که ثمراتی چون تقویت اراده، رهایی از خواسته‌های کم ارزش دنیوی و انس با کلام وحی، تنها گوشه‌ای از برکات آن است؛. توفیقی که چنانچه به درستی درک شود زمینه تعالی انسان را تا درجات والای معرفت فراهم می‌کند.

وی بیان داشت: همزمان با شروع سال جدید و با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور گروه‌های فرهنگی و هنری شهرستان دهاقان جهت ایجاد روحیه شور ونشاط در بین مردم، اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری و پخش از طریق فضای مجازی نمودند.

صالحی اضافه کرد: ویژه برنامه فرهنگی هنری چارسوق توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهاقان با همکاری و هنرنمایی هنرمندان گروه چارسوق از تاریخ ۱۰ فروردین به مدت ۵ شب از ساعت ۲۰ تا ۲۱ از طریق فضای مجازی و در بستر شبکه ایرانی آپارات و اینستاگرام اجرا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهاقان بیان داشت: ویژه برنامه چارسوق اتفاق فرهنگی و هنری بود که منجر به تغییر حال احوال مردم شد و در شرایط قرنطینه خانگی موثر و کارآمد بود.

وی با اشاره به اینکه تداوم این چنین برنامه‌هایی در طول سال لازم است، خاطرنشان کرد: فضای مجازی فرصت مناسبی برای ارائه خدمات فرهنگی در شرایط خاص است و در بعد از بحران امکان حضور مردم در محل رویدادهای فرهنگی و هنری بیشتر فراهم می‌شود.

صالحی همچنین بیان داشت: با همکاری شبکه خبری دهاقان نیوز مسابقاتی از جمله نقاشی و انشاء و داستان نویسی در ایام قرنطینه برگزار شد و به نفرات برتر جوایزی اهدا شده است.

استفاده از فضای مجازی برای برنامه‌های دینی ماه رمضان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهاقان به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی و لزوم در خانه ماندن مردم در ماه رمضان امسال اشاره کرد و گفت: فضای مجازی بستر بسیار مناسبی برای ارائه تولیدات فرهنگی هنری است و فعالان فرهنگی و هنری می‌توانند در ماه رمضان امسال از این بستر استفاده کرده و با تولیدات فرهنگی وهنری از این طریق مهمان خانه‌های مردم شوند.

صالحی از برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) به صورت مجازی خبرداد و گفت: به همت گروه هنری چارسوق و با مشارکت مسئولین شهرستان جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) به شکل مجازی و در بستر شبکه آپارات و اینستاگرام، برگزار و برنامه‌های متنوع به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: نقش تشکل‌های مردمی مثل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای مردم موثر است و با حمایت از این نهاد فعالیت‌های جدید و به روزی متناسب با مساجد و نیازجامعه عرضه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.