رضا رضایی روز پنجشنبه در  گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود این که هنوز روزهای گرم آغاز نشد اما به دلیل شیوه ویروس کرونا در سراسر کشور از جمله اصفهان شاهد افزایش مصرف آب هستیم که استفاده هوشمندانه و با رعایت انصاف ضروری است.

وی اضافه کرد: از آغاز همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ تاکنون میزان استفاده از آب ۱۸ تا ۲۵ درصد بیشتر شده و با توجه به اینکه بیماری همچنان تداوم خواهد داشت باید بهینه مصرف کردن جزو برنامه‌های هم‌استانی‌ها باشد، در غیر این صورت در روزهای گرم پیش رو با مشکلات جدی روبه رو خواهیم شد.

وی بیان کرد: ساده‌ترین راهی که می‌توان پیشنهاد کرد بستن شیر آب هنگام شستشوی ۲۰ ثانیه‌ای دست‌هاست که این روزها همگان به آن تاکید می‌کنند، خیلی از مردم عادت به این کار ندارند و متاسفانه مقدار قابل توجهی آب در طول شبانه روز تنها به همین یک عامل از بین می‌رود.

رضایی خاطرنشان کرد: چنانچه هر شخصی کمبودهای منابع آبی و مصرف بهینه آب را به یاد داشته باشد بطور حتم استفاده صحیح از این نعمت الهی را لازم می‌داند و امیدواریم همگان بویژه در مناطق خشک و نیمه خشک مرکز ایران از جمله اصفهان این اصل را مد نظر قرار دهند.

معاون خدمات مشترکان شرکت آبفا اصفهان ادامه داد: این میزان افزایش تا قبل از ماه خرداد و فصل تابستان با توجه به اینکه کولرهای آب هنوز راه‌اندازی نشده‌اند قابل توجه و البته توام با اخطار است، یک کولر آبی سالم در طول شبانه روز معادل ۲ نفر آب مصرف می‌کند و در صورتی که شناور آن معیوب باشد مصرف در آن به اندازه ۳ نفر افزایش می یابد

رضایی به اهمیت بررسی صحت کارکرد کولرهای آبی پیش از آغاز روزهای گرم اشاره کرد و تصریح گرد: نصب سایبان روی کولر، بررسی فنی این وسیله، تعمیر و رفع عیب احتمالی، تعویض پوشال، تعویض شناور در صورت خرابی و مواردی از این دست برای بهبود عملکرد کولر و کاهش مصرف آب بطور جدی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه توزیع اقلام کاهنده مصرف آب از سوی این نهاد انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مشترکان می توانند با شماره گیری تلفن ۱۵۲۲ و بیان درخواست خود تجهیزاتی شامل آبفشان(پرلاتور) روپیچ و توپیچ قابل استفاده در آشپزخانه و دستشویی و سردوش متحرک را دریافت و نصب کنند و هزینه آن بصورت اقساط در قبوض متقضیان محاسبه خواهد شد.

جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر در مجموع ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ است.

به اعتقاد کارشناسان، شستشوی اصولی دست با آب و صابون ۷۰ درصد فرد را از ابتلا به بیماری کرونا ویروس مصون می‌سازد و این موضوع در شرایط فعلی بایدبیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون، مهمترین، ساده ترین و ارزان‌ترین راه پیشگیری از انتقال ویروس کروناست.
اهمیت شستن دست‌ها در پیشگیری از بیماری‌ها یا عفونت‌های بیمارستانی تا آنجا اهمیت دارد که ۱۵ اکتبر به عنوان "روز جهانی شستن دست" یا  Global Handwashing Day نامگذاری شده و این روز هر سال با هدف ارتقای آگاهی از اهمیت شستشوی دست‌ها با صابون به عنوان عامل کلیدی در پیشگیری از بیماری‌های مختلف، در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود.

تاکنون بیش از ۸۵ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از پنج هزار نفر رسیده است. این ویروس از کشور چین به دیگر کشورهای جهان سرایت کرد و ساختار از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جوامع را تحت‌الشعاع قرار داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.