سرهنگ پاسدار اکبر یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر با گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه از جنس مردم است؛ نقشه قبلی برای تأسیس سپاه وجود نداشت و کاملاً خود جوش توسط مردم برای حفظ ارزش‌های انقلاب متولد شد.

وی افزود: سپاه مولود عقل جمع مردم مؤمن انقلابی است و بر اساس یک الهام الهی شکل گرفت؛ جنس و ماهیت سپاه از جنس انقلاب است و برای پاسداری از انقلاب و پیشبرد آن شکل گرفته است و بر این اساس دشمنان انقلاب دشمنان سپاه هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان تشریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب ماهیت سپاه را این گونه توصیف می‌کنند که «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مولود مبارک انقلاب اسلامی است در همه جهان بعد از صدر اسلام پدیده‌ای بی سابقه است.»

سرهنگ یعقوبی با اشاره به اقدامات بسیج از بدو تأسیس تاکنون بیان داشت: سپاه توطئه‌های بزرگ و کوچک را یکی پس از دیگری خنثی کرد و ضرورت وجود سپاه و کار آمدی آن در حفظ و پیشبرد انقلاب اسلامی سبب شد تا اصل ۱۵۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی به این نهاد مقدس اختصاص یابد که بر اساس این اصل رسالت سپاه، پاسداری از انقلاب به هر نحو ممکن است و باید به گونه‌ای سامان یابد تا بتواند هر تهدید که بر علیه انقلاب شکل می‌گیرد را خنثی کند.

وی در ادامه بیان داشت: سپاه با نقش آفرینی‌های خود در زمان‌های مختلف و در تمامی عرصه‌ها تا کنون هزاران شهید را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

یعقوبی اظهار داشت: امام راحل درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌فرمایند که «من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم از شما بر نمی‌گردد، اگر سپاه نبود کشور هم نبود.»

وی ادامه داد: رمز موفقیت سپاه در طول سال‌های گذشته علاوه بر تکیه به نیروی انسانی مؤمن و انقلابی، نهادی بودن و نهادی ماندن سپاه است.

اقدامات بسیج و سپاه دهاقان در بحران کرونا

فرمانده ناحیه دهاقان با اشاره به اقدامات بسیج و سپاه در بحران کرونا بیان داشت: ضد عفونی اماکن و معابر، کنترل مبادی ورودی و خروجی، ایجاد فاصله اجتماعی، توزیع مواد ضد عفونی، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی، تهیه و توزیع بسته‌های دارویی، اجرای طرح‌های غربالگری و ایجاد کارگاه تولید ماسک بخشی از اقدامات این نهاد مقدس از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون بوده است.

سرهنگ یعقوبی بیان داشت: ناحیه مقاومت بسیج دهاقان نیز همگام با سراسر کشور در راستای اجرا فرمان رهبر معظم انقلاب، رزمایش کمک‌های مومنانه را برای به صحنه در آوردن کمک‌های مردمی جهت حمایت از خانواده‌های نیازمند و صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا با استفاده از ظرفیت رده‌های های بسیج و خیرین شهرستان آغاز کرده است.

یعقوبی خاطر نشان کرد: در این رزمایش بسته‌های معیشتی بین افراد در چند مرحله توزیع خواهد شد که یک مرحله آن قبل از ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در شرایطی که همه کشورهای جهان و کشور عزیز ایران درگیر ویروس منحوس کرونا شده است و در این بحران جهانی کمبودهایی نیز از لحاظ امکانات و تجهیزات بهداشتی وجود دارد، گروه جهادی پایگاه بسیج شهید داراب پور در کنار خدمت رسانی شبانه روزی به مردم شهرستان برخورد لازم دید در جهت رفع کمبودها نیز قدمی بردارد.

تولید دستگاه بومی مه‌پاش نیمه اتوماتیک با کمترین امکانات در دهاقان

یعقوبی بیان داشت: اختراع دستگاه بومی مه‌پاش نیمه اتوماتیک با کمترین امکانات و بهترین کیفیت برای ضد عفونی معابر کوچه‌ها که در نوع خود در شهرستان دهاقان بی نظیر بوده و به جرأت می‌توان گفت در استان نیز چنین دستگاهی توسط گروه‌های جهادی و دستگاه‌های دولتی با تکیه بر توان بومی تولید نشده است.

سرهنگ یعقوبی تشریح کرد: دستگاه نیمه اتوماتیک مه‌پاش مخصوص کوچه‌های چهار الی هشت متری است که از هر طرف تا چهار متر را ضدعفونی می‌کند و با قابلیت بزرگ و کوچک شدن بازوهای آن برای کوچه‌های بزرگ و کوچک طراحی شده است؛ این دستگاه با توجه به نیاز امروز جامعه و نیز کم توجهی به محله و روستاها برای بحث ضدعفونی ساخته شده است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به نیاز مبرم کشور به دستکش یک بار مصرف و با توجه به کمبود دستکش بچه‌های جهادی بار دیگر با مدد از حضرت زهرا (س) دست به کار شدند و در شب میلاد قمر بنی هاشم (ع) پس از چندین بار آزمون و خطا دستگاه دستکش سازشان به ثمر نشت و این دستگاه در هر ۲۰ ثانیه یک جفت دستکش تحویل داده و نیاز محله را تأمین می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان در رابطه با اجرای گشت‌های رضویون بسیج بیان داشت: بسیجیان در این گشت‌ها در راستای برقراری امنیت پایدار با نیروی انتظامی همکاری می‌کنند و در قالب گروه‌های سه یا چهار نفره در ساعات مشخص اقدام به گشت زنی می‌نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.