سیدعلیرضا مروجی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ترخیص حدود ۲۲۸۰ بیماری حاد تنفسی از دو بیمارستان شهید بهشتی کاشان و سیدالشهدای آران و بیدگل از اسفندماه تاکنون اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۴۰ بیمار در این دو بیمارستان بستری هستند.

وی با بیان اینکه شلوغی و ازدحام مردم در معابر و خیابان‌ها امکان شیوع مجدد کرونا را فراهم می‌کند، ابراز داشت: بستری شدن ۲۰ تا ۳۰ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های منطقه کاشان نشان می‌دهد که هنوز چرخه شیوع این ویروس به طور کامل قطع نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه نگران پیک دوم شیوع کرونا در منطقه هستیم، تصریح کرد: این باعث شده است که بازگشت شرایط دو بیمارستان شهید بهشتی کاشان و سیدالشهدای آران و بیدگل به شرایطی شبیه قبل از شیوع کرونا تاکنون مقدور نشود.

وی با بیان اینکه شهروندان منطقه کاشان لازم است فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: عدم رعایت فاصله گذاری هوشمند نیز بعد از شروع به کار برخی از صنوف می‌تواند در شیوع مجدد این ویروس مؤثر باشد که البته این مهم در برخی از موارد متأسفانه توسط شهروندان رعایت نمی‌شود.

تأمین اعتبار ۹۰ میلیارد ریالی وزارت بهداشت برای خرید تجهیزات درمان بیماران کرونایی

مروجی در بخش دیگری از سخنان خود از کمک بیش از ۹۰ میلیارد ریالی وزارت بهداشت برای خرید تجهیزات مورد نیاز درمان بیماران کرونایی خبر داد و گفت: مردم و خیرین منطقه کاشان در مدت زمان مبارزه با کرونا در سطح دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل کمک‌های فراوان نقدی و غیرنقدی داشته‌اند که قابل ستایش است.

وی یکی از مهمترین اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع کرونا را اجرای موفق طرح غربالگری دانست و افزود: حضور فعال بسیجیان منطقه و همکاری مردم باعث شد که با اجرای موفق این طرح قدم مؤثری برای مدیریت بیماری کرونا در سطح دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل برداشته شود.

شناسایی افراد دارای بیماری زمینه‌ای در مرحله دوم طرح غربالگری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه در حال حاضر وارد مرحله دوم طرح غربالگری شده‌ایم، اضافه کرد: در این مرحله شهروندان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای نظیر دیابت، فشار خون بالا و دیگر بیماران زمینه‌ای شناسایی و درمان خانگی آنها به منظور کاهش بار بیماران بستری در بیمارستانها انجام می‌شود.

وی ضمن اشاره بر ماندن مردم در منزل برای قطع کامل زنجیره شیوع کرونا تاکید کرد: بیماری کرونا در منطقه کاشان همچنان در مرحله اپیدمیک است و رعایت بهداشت فردی و عمومی همانند روزهای ابتدایی شیوع کرونا باید توسط مردم انجام شود تا به زودی شاهد نابودی این ویروس باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.